Dzięki wczorajszym przeciekom, wygląd zmodernizowanej M5 nie stanowił dla nas zaskoczenia podczas oficjalnej premiery. Dziś natomiast możemy zobaczyć prawdziwe zdjęcia oraz szczegóły dotyczące zmian jakie zaszły w poliftowej, najmocniejszej odmianie BMW serii 5.

Zmiany wizualne obejmujące nowe M5, idą w parze z designem, które niedawno zaproponowało nam BMW, w związku z premierą zmodernizowanej serii 5. Niestety na premierę M5 oraz M5 Competition musieliśmy poczekać trochę dłużej. Bardziej agresywny przedni zderzak, zmodyfikowany dyfuzor czy poprawione światła tylne to elementy, dzięki którym na drodze odróżnimy “nowe” M5. Oprócz zmian stylistycznych, do wyboru będziemy mieli dokładnie pięć lakierów, w tym dwa nowe Hatch Grey i Motegi Red Metallic. Dzięki modernizacji klienci będą mogli również wyposażyć swój pojazd w 20-calowe felgi M Double Spoke 810M, które dotychczas były dostępne jedynie w BMW M8.

M5

Nowości zauważyć będziemy mogli również po wejściu do wnętrza auta. Zmieniona tapicerka oraz zmodyfikowana konsola środkowa, która od teraz będzie wyposażona w dwa nowe przyciski, dzięki którym dostęp do ustawień auta ma zostać ułatwiony mają zachęcić klientów i pokazać, że niemiecka marka odrobiła pracę domową. Przekątna głównego ekranu zwiększyła się do 12,3 cala, a system zapewnia jeszcze lepszy wgląd do w zakres funkcji.

« z 7 »

O dziwo zmiany nie zaszły pod maską samochodu. W klasycznej odmianie M5, turbodoładowana jednostka V8 generuje nadal 600 koni mechanicznych i moment obrotowy w wysokości 750 Nm. Dzięki zmiennym trybom napędu na cztery koła (cała moc może być przenoszona na tył) oraz połączeniu jednostki z ośmiobiegowym automatem pierwszą “setkę” zobaczymy po 3,4 sekundach. Dla wymagających klientów BMW przygotowało oczywiście pakiet Competition. Dzięki zwiększeniu mocy do 625 koni mechanicznych, sprint do 100 km/h skrócony został o dokładnie 0,1 sekundy. Pomimo różnicy mocy, prędkość maksymalna ograniczona została w obydwu wersjach do klasycznych 250 km/h. Oczywiście możemy ją zwiększyć do 305 km/h dzięki dodatkowemu pakietowi.

M5

Dla poprawienia komfortu poruszania się w zakrętach oraz długich, autostradowych podróżach niemiecki producent zdecydował się na małe zmiany w zawieszeniu. Zmienione zostały amortyzatory, a układ sterujący nimi został poddany ponownej kalibracji. Warto dodać, że wersja Competiton jest niższa od zwykłego M5 o dokładnie 7 mm, a jego zawieszenie jest jeszcze bardziej usztywnione. Takie zestrojenie wpłynąć ma przede wszystkim na efektywność pokonywania torów wyścigowych.

Nowe BMW M5 oraz M5 z pakietem Competition zostanie wprowadzone na rynek w sierpniu. Ceny auta w Niemczech zaczynają się od 120 900 EUR dla M5 i 129 900 EUR dla M5 Competition.

« z 14 »

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *