Audi TT RS w wersji Heritage – ostatnia edycja specjalna w USA

Niestety, już od dłuższego czasu wiadomo, że Audi TT RS, przynajmniej w wersji spalinowej, odchodzi do lamusa. Możliwe jednak, że model zostanie zastąpiony przez odmianę elektryczną o tej samej nazwie. Jednak na osłodę, zakończenia produkcji, Niemcy chcą zaoferować specjalną edycję, która wyróżni się przede wszystkim specjalnymi kombinacjami kolorów. Niestety powstanie jedynie 50 sztuk, wersja Heritage będzie oferowana jedynie w USA.

Audi TT to jedna z ikon segmentu małych aut sportowych. Przez ponad 20 lat obecności na rynku model zyskał wielu wiernych fanów. W oczach entuzjastów motoryzacji uznanie miał przede wszystkim model TT RS. Jest on przedstawicielem wymierającego gatunku 5-cylindrowców. Wszystko wskazuje jednak, że i ta wersja niedługo zniknie z rynku. Jednak aby nieco osłodzić nam odejście tego modelu z rynku, Audi zdecydowało się wprowadzić edycję specjalną. Wersja Heritage powstanie w ilości jedynie 50 sztuk, po 10 na każdą ciekawą kombinację stylistyczną.

Audi TT RS w wersji Heritage - ostatnia edycja specjalna w USA

Te będą nawiązywać do oryginalnych barw Audi Quattro. Pierwszą z nich będzie połączenie lakieru Alpine White ze skórą Ocean Blue i przeszyciami Diamond Silver. Druga otrzyma lakier Helios Blue, skórę Diamond Silver i przeszycia Ocean Blue. Trzecia opcja to lakier Stone Gray, skóra Crimson Red i przeszycia w kolorze Jet Gray. Czwarta wersja to kolor Tizian Red, skóra Havanna Brown i przeszycia Jet Gray. Ostatnia dostępna opcja to Malachite Green, skóra Cognac Brown i czarne przeszycia. Elementem wspólnym dla wszystkich modeli będą 20-calowe, 5-ramienne, dwukolorowe felgi. Co ciekawe, z tylnej klapy w wersji Heritage zniknie charakterystyczny spoiler. Kierownica i gałka skrzyni biegów otrzymają wykończenie z alcantary.

Audi TT RS w wersji Heritage - ostatnia edycja specjalna w USA

W standardzie znajdzie się wydech sportowy z czarnymi końcówkami. Jednak Audi nie doda więcej zmian technicznych do specjalnej odmiany. Pod maską znajdzie się znany i lubiany silnik 2.5 R5 o mocy 400 koni mechanicznych. Niestety, pakiet będzie dość drogi. Za auto z tą opcją trzeba będzie zapłacić aż 81,450$, czyli aż o 8 tysięcy dolarów więcej niż za zwykłe TT RS. Niestety, auto niedługo zniknie z rynku amerykańskiego. W przyszłości w jego miejscu pojawi się hybryda lub elektryk.

Foto. materiały prasowe producenta