Audi pokazało oficjalnie RS Q8 podczas targów w Los Angeles, czyli najszybszego SUV-a na Nürburgringu i wysuwa ciężkie działa w stronę Urusa
Segment Super SUV-ów jest bardzo specyficzny, bo rządzi się swoimi prawami. Nikt nie zna granicy, gdzie kończy się racjonalny ich byt, a gdzie zaczyna abstrakcyjne istnienie. Lamborghini Urus miało wielki wpływ na rynek i podniosło poprzeczkę zarówno w kwestii designu jak i osiągów oferowanych przez te samochody. Potem pojawiła się Bentayga i otrzymaliśmy klasę premium pod względem komfortu, wykonania i luksusu dla kierowcy, a w szczególności jego współpasażerów. Teraz czas na Audi i topowy model RS Q8 z solidną podstawą do przejęcia rynku.
Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Los Angeles Audi zaprezentowało odmianę RS swojego SUV-a, która legitymuje się mocą 600 KM i 800 Nm. Jednostka napędowa to standardowe już dla Audi 4-litrowe V8 pozwalające osiągnąć setkę w 3,8 sekundy i prędkość maksymalną na poziomie 305 km/h (dostępna, gdy samochód jest wyposażony w hamulce ceramiczne w innym wypadku ograniczona do 250 km/h). Sprint do setki? Zaledwie 13,7 sekundy, choć to i tak o 0,9 sekundy gorzej niż Urus. Jednak o mocy Audi świadczy czas na Nürburgringu wynoszący 7:42.253 i tytuł najszybszego SUV-a na tym torze.
Wizualnie auto wygląda na bardzo potężne, masywne i dzikie. W zaprezentowanej konfiguracji użyto koloru zielonego, co sprawia, że RS Q8 wygląda jak żaba przyczajona do skoku. Standardowo samochód ma 22-calowe felgi z oponami w rozmiarze 295/40 i są to największe opony montowane seryjnie w Audi. Jako opcja można wybrać felgi w rozmiarze 23 cali. Proporcjonalne do felg są hamulce i tak z przodu mamy tarcze w rozmiarze 440 mm, a z tyłu rozmiar 370 mm. Sami przyznacie, że są bardzo duże.
Wnętrze oferuje to co obecnie Audi najlepszego może zaoferować. Dla najmocniejszej odmiany RS przygotowano specjalną szatę graficzną systemu multimedialnego i zegarów elektronicznych. Wyświetlacze RS w wirtualnym kokpicie Audi i wyświetlaczu MMI dostarczają informacji takich jak moc wyjściowa, przeciążenia, czasy okrążeń, temperatura, moment obrotowy czy ciśnienie w oponach. Pasażerów otacza wysokiej jakości skóra z wieloma przetłoczeniami z logo RS.
RS Q8 do sprzedaży trafi w pierwszym kwartale 2020 i będzie startować od kwoty 127 tysięcy Euro (rynek niemiecki). Zatem w Polsce możemy oczekiwać kwot w okolicy 649-699 tysięcy za bazową konfigurację. Jak łatwo się domyślić – chcąc kupić nowe w pełni wyposażone RS Q8 trzeba przyjść do salonu z milionem złotych. Miejmy nadzieję, że w Polsce klienci będą kupować ten samochód równie ochoczo co SQ7, bo to można powiedzieć, że stało się hitem sprzedażowym.
Foto. materiały prasowe Audi
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments