Francuski producent samochodów przygotowuje się do prezentacji swojego najnowszego projektu – Alpine A290 Beta Concept. W sieci pojawił się krótki teaser wideo, który zdradza niewiele szczegółów, ale dostarcza fanom wrażeń i podgrzewa atmosferę przed oficjalną prezentacją.
Wideo przedstawia krótkie ujęcia nadwozia samochodu, w tym dynamiczne kształty z przodu i z tyłu pojazdu. Widać światła, które będą miały charakterystyczny kształt w postaci czterech liter X. Niestety, to jedyny materiał, który został udostępniony, ale na podstawie wcześniejszych informacji możemy wywnioskować, że Alpine A290 Beta Concept zostanie zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu zaawansowanych technologii, które pozwolą marce przedstawić konkurencyjną ofertę na rynku. Jednocześnie będzie to pierwszy elektryczny samochód, a w zasadzie zwiastun tego, co czeka nas w ramach marki Alpine w najbliższych latach.
![Alpine A290 Beta Concept - elektryczny hot hatch zadebiutuje 9 maja](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/alpine-a290-beta-teaser-1-1024x576.jpg)
Co pod maską? Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, Alpine A290 Beta Concept zostanie wyposażony w elektryczny układ napędowy, zapożyczony z Renault Megane E-Tech Electric. W takim przypadku moc wynosiłaby 215 KM i 300 Nm, a w połączeniu z niską masą mielibyśmy wręcz zagwarantowane dobre osiągi i świetne prowadzenie. Warto pamiętać, że w 2017 roku Renault pokazało Zoe E-Sport Concept, a Alpine A290 Beta Concept będzie poniekąd ewolucją tej wizji. Czy to wystarczy, aby zadowolić nawet najbardziej wymagających fanów?
![Alpine A290 Beta Concept - elektryczny hot hatch zadebiutuje 9 maja](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/A290__Alpines_new_100_electric_sports_show_car_unveiled_soon-1-1024x576.jpg)
Wiele doniesień mówi, że nowy samochód Alpine będzie tak naprawdę wskrzeszeniem kultowego już Renault 5 Turbo, które zapisało się na dobre na rajdowych kartach historii. Te informacje pojawiły się już dawno temu i mówiło się, że samochód będzie bazował na platformie CMF-B EV, czyli dokładnie tej samej co model Clio. Aż 70% części ma pochodzić właśnie z tego modelu i co ciekawe, baterie będą podzielone na 4 moduły. To przeskok względem 12 ciężkich modułów z modelu Zoe. Taki zabieg pozwoli zredukować masę o około 15 kg. Alpine już wcześniej zapowiadało, że od 2025 roku w ofercie dostępne będą tylko samochody elektryczne. Czy to dobra informacja? Dla fanów motoryzacji na pewno nie, bowiem aktualna gama to ucieleśnienie tego, co najlepsze.
Źródło: materiały prasowe producenta
![](https://i0.wp.com/wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/04/261593316_2423533834448436_1041582224769417041_n.jpg?resize=100%2C100&ssl=1)
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments