Włosi od zawsze słynęli z ciekawych projektów, na które składały się piękny design i wysublimowana inżynieria. Alfa Romeo 33 Stradale pokazuje, że pewne rzeczy pozostają niezmienne. Nowy model powstał na bazie Maserati MC20, jednak ciężej będzie spotkać go na drodze. Produkcja na poziomie 33 sztuk trafi do klientów już niedługo.
Alfa Romeo 33 Stradale oficjalnie pojawiła się na rynku. Nowy model będzie następcą między innymi 8C, jednak będzie od niego dużo rzadszy. Legendarny model z silnikiem V8 zniknął z rynku już w 2010 roku. Od tamtej pory włoski producent nie miał dla niego zastępstwa, jednak w gamie posiadał mniejszy sportowy model 4C. Idealnym następcą dla obu modeli byłby więc samochód o oznaczeniu 6C. Alfa zdecydowała się jednak pójść nieco inną drogą, a jej nowy flagowy supersamochód otrzymał oznaczenie Alfa Romeo 33 Stradale.
Inspiracją dla powstania tego modelu jest 33 Stradale z lat 60., który również był znacznie limitowany. Za projekt i budowę nadwozia odpowiada Carrozzeria Touring Superleggera. Nowy supersamochód prezentuje się nieziemsko. Każdy z 33 egzemplarzy będzie na swój sposób unikatowy i stworzony specjalnie pod potrzeby klienta. Uwagę przyciągają przede wszystkim otwierane do góry drzwi, a także kosmiczny kształt przednich i tylnych lamp. Wnętrze jest raczej spartańskie, zwłaszcza w odmianie Tributo. Środek o nazwie Alfa Corse będzie nastawiony na sport i doznania z jazdy. Wiele elementów wykonano z aluminium i włókna węglowego, a kierowca ma do dyspozycji tylko jeden ekran.
Technologicznie, Alfa Romeo 33 Stradale bazuje na rozwiązaniach znanych z Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio. Włoski supersedan udowodnił, że silnik V6 w zupełności wystarczy, aby rozwijać niesamowite prędkości i przyspieszenia. W przypadku 33 Stradale ma on moc 620 koni mechanicznych i pojemność 3.0, zamiast 2.9. Układ przypomina więc bardziej ten z Maserati MC20. Napęd trafia na tył za pomocą 8-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Nie jest to jednak identyczna przekładnia jak w MC20, pochodzi od znanego producenta ZF. Alternatywnie, klienci mogą wybrać napęd elektryczny do swojej Alfy. Pochodzi on z Maserati GranTurismo Folgore. Niezależnie od konfiguracji, przyspieszenie do setki ma zająć około 3 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie około 330 kilometrów na godzinę.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments