Porsche pracuje nad swoim hipersamochodem, który ma posiadać kolejną generację baterii. Wraz z nową baterią, Porsche zamierza osiągnąć zasięg na poziomie 1000 kilometrów.
Hipersamochód Porsche ma być pierwszym pojazdem wykorzystującym nową generację baterii opartych na krzemie, opracowaną przez amerykańskie przedsiębiorstwo start-upowe, którym jest Sila Nanotechnologies. Nowa bateria jest w stanie zapewnić nie tylko większy zasięg, ale również krótszy czas ładowania. Sila Nanotechnologies twierdzi, że ich bateria jest bezpieczniejsza i bardziej przyjazna dla środowiska, ponieważ wytwarza od 50% do 75% mniej dwutlenku węgla na kWh niż bateria z wykorzystaniem grafenu. Nowa technologia ma również pozwolić na magazynowanie 10 razy więcej energii niż bateria na bazie grafenu.
Porsche ma w planach sprzedaż swojego hipersamochodu w 2025 roku, a baterie Sila Nanotechnologies będą kluczowym elementem w tym przedsięwzięciu. Planuje się, że auto będzie miało moc przekraczającą 900 KM, co zapewni mu osiągi na poziomie 0-100 km/h w czasie poniżej 2,5 sekundy. Co więcej, zasięg pojazdu ma wynosić około 1000 kilometrów, co będzie z pewnością jednym z najważniejszych argumentów przemawiających za tym samochodem. Porsche i Sila Nanotechnologies nie podają dokładnych informacji na temat budowy baterii, ale wiadomo, że będą one oparte na krzemie z dodatkiem grafitu. Nowa bateria ma być wyprodukowana na skalę masową, co pozwoli na jej wprowadzenie nie tylko do samochodów sportowych, ale również do codziennych pojazdów elektrycznych.
Porsche, podobnie jak wiele innych firm motoryzacyjnych, dąży do zwiększenia zasięgu swoich pojazdów elektrycznych. Obecnie największym wyzwaniem dla producentów samochodów elektrycznych jest osiągnięcie długiego zasięgu przy jednoczesnym zachowaniu krótkiego czasu ładowania. Firma ma nadzieję, że nowa technologia opracowana przez Sila Nanotechnologies pozwoli na rozwiązanie tych problemów i przyspieszy rozwój rynku samochodów elektrycznych. Czy jednak w pełni elektryczny hypercar to odpowiednia droga dla niemieckiej marki? Być może zobaczymy technologię hybrydową, tak jak miało to miejsce w kultowym już modelu 918 Spyder.
Źródło: Motor Trend
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.