Nowe Subaru BRZ zadebiutuje już wkrótce, więc producent rozpoczyna swoje działania marketingowe i pokazał pierwszy zwiastun modelu
Plotki na temat nowej generacji Subaru BRZ krążą po Internecie już od jakiegoś czasu, bowiem jest to chyba najbardziej wyczekiwany model z gamy japońskiej marki, która w Polsce nie notuje najlepszych wyników sprzedaży. Nowy model ma powstać we współpracy z Toyotą, jednak tak naprawdę wcześniej nie wiedzieliśmy nic z oficjalnego źródła, a wszystkie informacje opierały się na plotkach i przeciekach oraz zdjęciach szpiegowskich zakamuflowanych egzemplarzy. Teraz to się jednak zmieniło, bowiem Subaru oficjalnie zapowiedziało premierę na 18 listopada, a przy okazji pochwaliło się zdjęciem części przodu nowego BRZ. I wiecie co? Strasznie przypomina mi to Porsche Taycan, ale też daje dużo do myślenia, w którą stronę poszli projektanci z designem.
To co została na razie pokazane, to reflektory ze zintegrowanymi światłami LED do jazdy dziennej. Wydaje się, że to już dzisiaj standard, więc nie powinno to nikogo dziwić, ale i tak dobrze, że taki element się pojawia. Patrząc na ten reflektor, przychodzi do głowy pewne nawiązanie do Nissana Z Proto, który to ma nieco podobny kształt i jakby nie patrzeć, może być rywalem dla Subaru BRZ. Oprócz tego widać wyraźne tłoczenie na masce, które nadaje muskulatury i czarne wcięcie przy wlocie powietrza w bocznej części zderzaka. Tak naprawdę widoczny obszar jest mocno ograniczony, ale mimo to jakoś wewnętrznie napawa optymizmem, że to auto będzie dobrze wyglądać. Czy tak się stanie na pewno? O tym mamy przekonać się już 18 listopada.
Tego dnia ma się bowiem odbyć premiera nowego Subaru BRZ, które powstaje we współpracy z Toyotą, więc niedaleko tej daty powinniśmy zobaczyć również Toyotę GR 86. Jeśli przypomnimy sobie zdjęcia szpiegowskie auta z testów to pojawiał się tam wielki, podłużny pas w zderzaku, coś na wzór tego, który znamy z Z Proto. To może finalnie dać bardzo ciekawy rezultat. Z kolei pod maskę nowej generacji ma trafić 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra, który wygeneruje około 220 KM i 240 Nm. Jest to delikatny wzrost względem obecnej specyfikacji, gdzie umieszczono 2-litrową jednostkę. Wiemy, że pojawi się zarówno skrzynia automatyczna jak i manualna. Jeśli chodzi o manual to raczej nie ma wielkiej filozofii i będzie to 6-biegowa przekładnia, natomiast w kwestii automatu to spodziewalibyśmy się czegoś nowego, bo 6-biegowy automat to przeżytek. Może zobaczymy jakąś dwusprzęgłową przekładnię o 7 biegach? Na pewno byłoby to miłe zaskoczenie. Kluczem do sukcesu nowego BRZ ma być niska masa, a więcej szczegółów w tym temacie poznamy za 2 tygodnie. Może do tego czasu pojawią się kolejne zapowiedzi lub jakieś przecieki.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments