Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Civic z natury wygląda sportowo, ale Honda ma pomysł na auto o sportowym charakterze z malutkim silnikiem głównie do miasta. Czy to się uda?

Pisaliśmy jakiś czas temu, że model Civic przejdzie małe odświeżenie wraz z początkiem 2020 roku. Teraz jednak pojawiają się dodatkowe informacje na temat wersji Sport Line, która zagości w Europie jako “baby Type-R’ i to dosłownie, bo choć sportowo wyglądać będzie to pod maską silnik 1.0 w benzynie. Mimo to taka propozycja wydaje się całkiem racjonalna ze strony klienta, jeśli chcemy auto na co dzień i przy tym ma być oszczędne, ekonomiczne oraz wyglądać nieco bardziej sportowo. Jak zatem prezentuje się najnowszy Civic Sport Line?

To takie trochę połączenie użyteczności z niepraktycznym wyglądem, ekstrawagancją i sportowym zacięciem, a do tego ukrytym małym silnikiem pod skorupą lwa (albo azjatyckiego wojownika). Wersja Sport Line ma bogate wyposażenie, otrzymuje specjalny pakiet ospojlerowania (między innymi tylne skrzydło i dyfuzor), a do tego w standardzie ma 17-calowe felgi przypominające te z Type-R. Dodatkowo dla tego wariantu przygotowano specjalny kolor Obsidian Blue.

W środku media zawierają między innymi Honda Connect z radiem DAB, Apple CarPlay i Android Auto. Znajdziemy również aluminiowe pedału,czerwone przeszycia kierownicy, siedzeń czy paneli bocznych na drzwiach. Oprócz tego o bezpieczeństwo zadbają czujniki martwego pola, kamery cofania i asystent pasa ruchu. Całość jest jednak utrzymana w sportowym akcencie, chociaż przy pierwszym uruchomieniu silnika będziecie rozczarowani. Dlaczego?

Ano pod maską jest silnik 1.0 o mocy 126 KM. Mało? Owszem, ma 200 Nm i można połączyć go z 6-biegowym manualem lub skrzynią CVT, ale to wciąż mało. O czasy do setki nie ma co pytać, bo pewnie okolice 10 sekund lub gorzej, a prędkość maksymalna sporo poniżej 200 km/h. Zatem gdzie sens? Ceny zaczynają się od 25.510 £ za manualną skrzynię i 26.910 £ za CVT. Dostawy już od stycznia 2020, ale czy będzie na to branie? Zobaczymy

Foto. materiały prasowe Honda

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *