Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Najszybszy SUV na torze Nurburgring, Audi RSQ8, został zmodyfikowany przez ABT, które wycisnęło dużo więcej mocy z 4-litrowego silnika V8. Czyżby szykował się nowy rekord?

Widzieliśmy już kilka propozycji najnowszych modeli Audi RS w interpretacji tunera ABT. Ostatnio mogliśmy się delektować między innymi modelami RS6 oraz RS7 w nieco mocniejszych wersjach. Teraz przyszedł czas na topowego SUV’a, który dla Audi jest czymś więcej niż kolejnym samochodem w portfolio. Dlaczego? To właśnie to auto jest najszybszym SUV’em na torze Nurburgring w momencie, gdy posiadało seryjne 600 KM i 800 Nm. Teraz wyobraźcie sobie, że ABT dołożyło 100 KM i 80 Nm do podstawowych wartości. Nie trzeba chyba mówić, że zaprezentowana została prawdziwa bestia, która pożre wszystko co spodka na drodze, a jeśli zlekceważysz jej potencjał to gorzko tego pożałujesz.

Pod maską mamy dokładnie ten sam silnik co w przypadku RS6 ABT i RS7 ABT, czyli jednostkę 4.0 V8 generującą 600 KM i 800 Nm. W tym przypadku również udało się finalnie osiągnąć 700 KM i 880 Nm po wgraniu nowego oprogramowania sterującego silnikiem, a to miało znaczny wpływ na osiągi samochodu. Fabryczny czas 3,8 sekundy do setki zastąpiono wartością 3,7 sekundy, więc możemy spodziewać się, że auto byłoby w stanie pobić dotychczasowy rekord na torze. Nie wiadomo jednak jak większa moc wpłynęła na czas 0-200 km/h, bo ten seryjnie wynosi 13,7 sekundy, a jak wiemy to dosyć kluczowy współczynnik, który nieco lepiej oddaje możliwości samochodu. Prędkość maksymalna to klasyczne 305 km/h, które jest ograniczone elektronicznie.

Wizualne zmiany ograniczają się do nowego splittera, bardziej widocznego dyfuzora i nieco zmienionej obudowy lusterek. Do tego można dokupić nowe 22-calowe felgi zrobione przez ABT. Aby auto wyglądało lepiej i mogło gnać z prędkością 305 km/h to tuner przygotował również pakiet zmian w zawieszeniu, które można obniżyć nawet o 65 mm, a dodatkowo można je nieco usztywnić. Trzeba przyznać, że auto prezentuje się bardzo dobrze. Dużo robi prezentowany na zdjęciach lakier, bo muszę przyznać szczerze, że o ile nie byłem wielkim fanem RSQ8 w prezentacyjnym kolorze tak ten przypadł mi wyjątkowo do gustu. Jeśli ktoś jest zainteresowany modyfikacją swojego Audi to w Polsce taki zabieg wykonuje Pachura Moto Center w Środzie Wielkopolskiej i to jedyny oficjalny przedstawiciel ABT w naszym kraju.

Foto. materiały prasowe tunera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *