Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Nowe Mitsubishi ASX spowodowało nie małe zamieszanie na rynku, co nie powinno dziwić, bo model można naprawdę zmienić pozycję marki. Byliśmy na oficjalnej premierze samochodu w Polsce i powiemy Wam, jak ASX wygląda na żywo!

Mitsubishi ASX reprezentuje popularny w Europie segment B SUV, w którym rywalizował z sukcesem od debiutu w roku 2010, trafiając na naszym kontynencie do blisko 380 000 klientów. Poprzednik cieszył się dużą popularnością i postawił wysoko poprzeczkę. Druga generacja idzie o krok dalej pod względem zaawansowania układów napędowych, ich oszczędności i walorów ekologicznych, najnowszych rozwiązań z dziedziny dynamiki podwozia, bezpieczeństwa biernego oraz aktywnego i funkcjonalności. Przed ASX bardzo ważne zadanie, aby nie tylko utrzymać obecnych klientów, ale również przyciągnąć sporą liczbę nowych osób i zainteresować ich japońską technologią. Czy to się uda?

Nowy ASX oparty jest na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, czyli dokładnie tej samej, co Renault Captur. Ba! Podobieństwo obu modeli jest bardzo duże, jednak należy rozpatrywać to jako zaletę, bowiem otrzymujemy sprawdzoną konstrukcję, która nie tylko dobrze wygląda, ale również dobrze jeździ. Nowy model wprowadza bardzo dużo nowości, które mamy nadzieję, pojawią się również w pozostałych pozycjach gamy modelowej marki Mitsubishi.

Widzieliśmy nowe Mitsubishi ASX na żywo! - Polska premiera

Nowe Mitsubishi ASX – silniki

Wersję podstawową napędza turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,0 litra i mocy 90 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną. Dalej przygotowano dwa warianty mocy turbodoładowanej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,3-litra (140 KM i 160 KM) wspiera instalacja miękkiej hybrydy (MHEV). Układ, obejmujący napędzany paskiem klinowym dwufunkcyjny alternator-rozrusznik oraz 12-woltowy akumulator, pozwala na odzyskiwanie energii zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania. Wersji 140-konnej towarzyszy w ofercie 6-biegowa przekładnia manualna, dla wersji 160-konnej przewidziano 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną DCT. Na polskim rynku pojawia się również, po raz pierwszy w tym modelu, wersja z tradycyjną hybrydą (HEV), łączącą jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną przekładnią z kilkoma trybami pracy. 

Widzieliśmy nowe Mitsubishi ASX na żywo! - Polska premiera

Przedsprzedaż samochodu w Polsce

Polscy klienci, którzy zdecydują się na zakup nowego Mitsubishi ASX, będą mieli do wyboru aż osiem wersji modelu, zróżnicowanych zarówno pod względem mocy napędu, rodzaju przekładni, jak i specyfikacji wyposażenia. Lista zamówień na Mitsubishi ASX została otwarta i można już konfigurować samochody. Klienci, którzy zdecydują się na rezerwację Mitsubishi ASX do 31.12.2022 roku otrzymują dodatkowe 2 lata ochrony pogwarancyjnej w wersji Premium, czyli łącznie mamy 7 lat gwarancji.

Widzieliśmy nowe Mitsubishi ASX na żywo! - Polska premiera

Oficjalna prezentacja ASTARA Poland

Polska prezentacja Mitsubishi ASX nowej generacji była okazją do przedstawienia spółki ASTARA Poland, która jest wyłącznym importerem i dystrybutorem modeli marki Mitsubishi w Polsce. Pod nazwą nowej spółki, należącej do międzynarodowej grupy ASTARA, funkcjonuje zespół dawnej firmy MMC Car Poland, która od 1996 roku odpowiadała w Polsce za dystrybucję, sprzedaż i serwis samochodów spod znaku trzech diamentów. 

Dziękujemy Mitsubishi Polska za możliwość udziału w premierze

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *