Redaktor | Fotograf

Szwedzki producent dobrze radzi sobie w czasach pandemii. Największym rynkiem dla Volvo nadal pozostaje Europa, jednak Chiny radzą sobie znakomicie.

Volvo jest jednym z producentów, którzy w ostatnim czasie dobrze sobie radzą. Nawet pomimo trudnych czasów, producentowi udało się zanotować wzrost sprzedaży swoich samochodów. Najwięcej klientów wybiera SUVy marki, w końcu jest to obecnie najpopularniejszy segment. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2021 roku, szwedzka marka zanotowała ponad 40 procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku. Choć oczywiście może się to wydawać dość oczywiste, ponieważ na początku zeszłego roku wielu producentów miało niską sprzedaż, tak jednak wynik Volvo wciąż robi wrażenie.

Ogólna sprzedaż producenta w pierwszym kwartale 2021 roku wyniosła 185 698 samochodów. W samym marcu było to 75 315 aut. Niestety producent nie podał informacji, który model był najpopularniejszy w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2021 roku, jednak w marcu ponad 30% sprzedanych modeli stanowił SUV XC40. Modele z tego segmentu zdominowały sprzedaż producenta. W marcu sprzedano ich nieco ponad 55 tysięcy sztuk.

Volvo

Największym rynkiem dla Volvo nadal jest Europa. 47 procent samochodów sprzedano właśnie tutaj. Największy wzrost sprzedaży zanotowano w Wielkiej Brytanii i Szwecji. Jednak inny rynek zanotował największy wzrost w porównaniu z 2020 rokiem. Były to oczywiście Chiny, gdzie sytuacja pandemiczna w zeszłym roku była najgorsza. Zmiana względem pierwszego kwartału 2020 roku wyniosła tu aż 117,7%. Dużym rynkiem pozostały także Stany Zjednoczone. Sprzedano tam aż 27 239 samochodów, a wzrost względem zeszłego roku wyniósł niemal 40%.

Volvo

Jak widać, Volvo bardzo dobrze radzi sobie z obecnym problemem. Wiele usług przeniesiono do serwisów online producenta, a nowy model, czyli XC40 okazał się hitem. Pomocne jest także rozwijanie popularnych teraz segmentów oraz napędów. Szwedzi prezentują coraz więcej SUV’ów i odmian hybrydowych swoich modeli. Z pewnością nie jest to ostatnie ich słowo i będą chcieli utrzymać dobrą passę sprzedaży także w kolejnych miesiącach.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *