Volkswagen kontynuuje rozwój gamy SUV-ów w swojej bogatej ofercie. Na rynek trafia następca Tiguana Allspace, który, choć nie był hitem sprzedaży, wypełniał lukę pomiędzy standardową odmianą i luksusowym Touaregiem. Volkswagen Tayron zaoferuje szeroką gamę napędów, a także opcjonalny trzeci rząd siedzeń.
Popularność segmentu SUV-ów nadal jest na bardzo wysokim poziomie. Choć wielu producentów skupia się teraz na wprowadzaniu aut elektrycznych, w większości nie zapominają o tym segmencie, stanowiącym lwią część sprzedaży. Na rynek trafia Volkswagen Tayron, który będzie pozycjonowany pomiędzy luksusowym Touaregiem a Tiguanem. Jego szczególnymi cechami mają być duża przestronność, nowoczesne jednostki napędowe oraz design.
Mierzący 4,8 m długości Tayron ma wyrazistą stylistykę SUV-a. Reflektory LED i standardowy podświetlany znaczek Volkswagena robią wrażenie po zapadnięciu zmroku. To samo dotyczy tylnej części nadwozia z listwą LED łączącą lampy, pośrodku której umieszczono podświetlane logo Volkswagena. W stylistyce nadwozia królują ostro zarysowane linie, które podkreślają charakter Tayrona. We wnętrzu zastosowano przyjemne w dotyku tworzywa i, w zależności od wyposażenia, takie materiały jak mikrofibra ArtVelours Eco i elementy z prawdziwego drewna, a także podświetlane listwy ozdobne.
Już w bazowej odmianie Tayron ma bardzo bogate wyposażenie standardowe. Obejmuje ono dziewięć poduszek powietrznych, trójstrefową automatyczną klimatyzację, system infotainment z ekranem o przekątnej 32 cm z funkcją nawigacji i bezprzewodowym podłączeniem smartfonów z Apple CarPlay i Android Auto, cyfrowe wskaźniki, reflektory LED z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi Light Assist czy tylne światła LED 3D. Opcjonalnie dostępne są takie systemy, jak adaptacyjne zawieszenie DCC Pro, reflektory matrycowe LED IQ.LIGHT HD z interaktywnymi funkcjami oświetlenia oraz asystent jazdy Travel Assist. Dostępne są również: asystent głosowy IDA zintegrowany z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem ChatGPT.
Gama silnikowa Tayrona będzie składać się z dwóch hybryd plug-in, a także jednostek benzynowych i wysokoprężnych. Wszystkie układy napędowe są sprzężone z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Już podstawowy silnik eTSI o mocy 150 KM jest zaawansowany technologicznie (miękka hybryda z technologią 48 V). Zalety napędu elektrycznego i benzynowego zostały połączone w dwóch innowacyjnych odmianach hybrydowych typu plug-in. Generują one moc systemową 204 i 272 KM. Dzięki akumulatorowi o pojemności netto 19,7 kWh obie hybrydy plug-in mogą przejechać na silniku elektrycznym ponad 100 km. Ich akumulatory mogą być ładowane z mocą do 11 kW na stacjach ładowania AC lub przy pomocy wallboxa w garażu oraz z mocą do 50 kW na stacjach szybkiego ładowania DC.
Najmocniejszy silnik TDI o mocy 193 KM jest bardzo wydajny, ta wersja jest standardowo wyposażona w napęd na wszystkie koła 4MOTION. Wszystkie odmiany Tayrona z napędem na cztery koła są przystosowane do holowania przyczep o masie do 2500 kg.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments