Redaktor | Fotograf

Volkswagen ID.7 Tourer kontynuuje ofensywę linii samochodów elektrycznych producenta. Flagowy model w wersji kombi ma zapewnić praktyczność użytkowania, co ma się przełożyć nie tylko na duży bagażnik, ale także pokaźny zasięg. ID.7 Tourer ma zapewnić około 680 kilometrów zasięgu, a także przyzwoitą moc i nowoczesne rozwiązania.

Samochody elektryczne stale się rozwijają, a producenci starają się, aby w kolejnych aspektach dorównywały spalinowym odpowiednikom. Jedną z największych obaw jest zasięg, który do tej pory był bolączką tego aut na prąd. Volkswagen ID.7 Tourer udowadnia jednak, że można być praktycznym, nie tracąc przy tym na zasięgu. Flagowe kombi niemieckiej marki posiada niemal 700 kilometrów zasięgu, jest nowoczesne w środku i posiada wiele praktycznych rozwiązań. Jednak czy to wystarczy, aby przekonać do siebie klientów?

Elektryczne kombi Volkswagena charakteryzuje się długą linią dachu. Pod względem stylistycznym awangardowy Tourer jest połączeniem klasycznego kombi w formacie Passata i wyjątkowo dynamicznego auta z nadwoziem shooting brake, takiego jak Arteon. Dzięki zwiększonej wysokości z tyłu, przestrzeń bagażowa jest wyraźnie większa niż w limuzynie: z pięcioma osobami na pokładzie bagażnik ID.7 Tourera może pomieścić do 605 litrów. Po złożeniu siedzeń wartość ta rośnie do 1714 litrów. Współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie Cx 0,24. Podobnie jak w ID.7 z nadwoziem fastback, także w odmianie kombi na liście opcji znajdzie się panoramiczny, szklany dach z inteligentną szybą. Zintegrowana ze szkłem polimerowa warstwa ciekłokrystaliczna (PDLC) sprawia, że dach może być przezroczysty lub nie.

Nowe elektryczne kombi Volkswagena zostanie wprowadzone na rynek europejski jako ID.7 Tourer Pro i ID.7 Tourer Pro S, każdy o mocy 286 KM i napędem na tylne koła. Źródłem energii w tej pierwszej wersji będzie akumulator o pojemności netto 77 kWh, a w ID.7 Tourer Pro S zastosowano nowy akumulator o pojemności netto 86 kWh. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym akumulator o pojemności 77 kWh można ładować z mocą do 175 kW, a akumulator o pojemności 86 kWh – do 200 kW. Druga odmiana będzie oferować zasięg na poziomie do 687 kilometrów.

Fot. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *