Redaktor | Fotograf

ID.5 będzie bardziej sportową odmianą modelu ID.4. Wypełni lukę w segmencie SUVów coupe, które są teraz bardzo popularne. Dodać do tego modny napęd elektryczny i mamy przepis na hit. To wydaje się być proste, jednak Volkswagen wie, że poza sportowym stylem, należy jeszcze dodać osiągi. Dlatego więc, w gamie pojawi się mocniejsza odmiana GTX.

Volkswagen kontynuuje swoją ofensywę elektryczną. Po pojawieniu się już trzech modeli z serii ID, czyli ID.3, ID.4 i ID.6, przyszedł czas na kolejny. ID.5 będzie reprezentantem segmentu SUVów coupe, który jest teraz popularny. Ponadto, w gamie znajdzie się również sportowa wersja, która będzie miała znacznie lepsze osiągi. Chodzi oczywiście o wersję GTX, która jest już też dostępna w modelu ID.4. Model jest zresztą oparty właśnie na tym modelu elektrycznym Volkswagena. ID.5 dzieli z ID.4 płytę podłogową, ma taką samą długość i przednią część. Co ciekawe, poza kwestiami stylistycznymi, różni się również technologicznie.

Volkswagen ID.5 oficjalnie zaprezentowany - sportowy design i wersja GTX

Z zewnątrz, główną różnicą jest tylna część auta. ID.4 jest znacznie bardziej praktyczne, dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu. ID.5 otrzyma stylistykę coupe, co oznacza obcięty dach i mniejszą praktyczność. Taki design jest jednak dużo bardziej przyjemny dla oka, tym bardziej, że obecnie jest on w modzie. Wnętrze ID.5 jest identyczne jak w ID.4

Volkswagen ID.5 będzie oferowany w kilku odmianach wyposażenia. Podstawowa odmiana Pro otrzyma silnik o mocy 174 koni mechanicznych. Powyżej pojawi się Pro Performance, które będzie miało o 30 koni więcej. Mocniejszy wariant rozpędzi się do setki w 8,4 sekundy. Obie wersje mają napęd jedynie na tylną oś i prędkość maksymalną 160 kilometrów na godzinę. Na szczycie gamy modelowej, znajdzie się odmiana GTX, znana już z ID.4. Rozwinie ona aż 299 koni mechanicznych. W przeciwieństwie do pozostałych odmian otrzyma także napęd na 4 koła. Dzięki temu przyspieszy do setki w 6,3 sekundy i rozpędzi się do 180 kilometrów na godzinę.

Wszystkie odmiany otrzymają jedną baterię o pojemności 77kWh. Pozwoli to na przejechanie 520 kilometrów modelowi Pro Performance i 480 kilometrów wersji GTX.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *