Peugeot 308 to pierwszy samochód francuskiej marki z odświeżonym logiem. Nowa generacja nieco urosła i przyniosła nowe technologie.
Peugeot 308 jest obecny na rynku już od kilkunastu lat. Po dwóch liftingach, powoli zestarzała się druga generacja modelu, a więc przyszedł czas na następcę. Przynosi od znacznie odświeżony design, podobny do tego z modeli 208 czy 2008. Choć ciężko oderwać wzrok od wyglądu nowego 308, to równie ciekawie jest pod względem technologii. Pojawią się wersje hybrydowe, a samochód otrzyma wiele nowych rozwiązań zwiększających komfort i bezpieczeństwo.
Jednym z nich będą opcjonalne reflektory LED wykonane w technologii Matrix. W tej klasie samochodów nadal jest to dość rzadkie rozwiązanie, które poza zwiększeniem bezpieczeństwa, w przypadku 308 wygląda znakomicie. Światła do jazdy dziennej otrzymają kształt kła, którym teraz Peugeot wyróżnia swoje modele. Auto stawia na nieco bardziej agresywne kształty, z tyłu także pojawią się lampy w pełni LED’owe, o ostrych liniach. Do wykończenia nadwozia użyto sporej ilości chromu, znajdzie się on między innymi na grillu, a także na ramkach szyb, czy dyfuzorze. Całość zapowiada się bardzo dobrze.
Nowe 308 nieco urosło względem poprzednika. Jest o 11 centymetrów dłuższe, co przekłada się na zwiększony o 5,5 centymetra rozstaw osi. Powinno to nieco zwiększyć przestronność wnętrza. Jest ono wzorowane na tym z innych Peugeotów, jednak jednocześnie wyróżnia się kilkoma rozwiązaniami. Klasycznie dla marki, kierownica jest mała, znajduje się na niej już nowe logo. Dwa główne ekrany mają 10-cali, a sterowanie klimatyzacją odbywa się dotykowo. Zachowano jednak skróty do najważniejszych funkcji, w postaci osobnych przycisków. Sterowanie skrzynią automatyczną odbywa się małą dźwigienką.
Pod maską znajdziemy zarówno silniki benzynowe, jak i diesla. Gama tych pierwszych składa się z turbodoładowanych jednostek o pojemności 1.2 litra, rozwijających moc 110 lub 130 koni. Można je połączyć z 6-biegowym manualem, lub 8-biegową skrzynią automatyczną. Diesel o pojemności 1.5 litra i mocy 130 koni jest również dostępny w wersji z automatem i manualem. W gamie nie mogło również zabraknąć hybryd. Słabsza z nich, będzie napędzana 150 konnym benzyniakiem i 110 konnym elektrykiem. Łączna moc systemu wyniesie 180 koni. Mocniejsza wersja otrzyma taki sam silnik elektryczny i 180 konną benzynę, a łączna moc wyniesie 225 koni. Zasięg w trybie elektrycznym ma wynieść około 60 kilometrów. Nowy 308 trafi na rynek w drugiej połowie tego roku.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments