Każdy chce, aby kultowe pojazdy były nieśmiertelne. Programy, jak Toyota Gazoo Racing Heritage Parts, pomagają w podtrzymaniu życia legend.
Kiedy przyjrzymy się największym motoryzacyjnym markom, to dojdziemy do wniosku, że mało która firma oferuje taką różnorodność pojazdów jak Toyota. Japończycy, choć nam kojarzą się głównie z miejskimi hybrydami, w swoim portfolio mają naprawdę wiele niesamowitych pojazdów. Najprostszym przykładem jest oczywiście ciesząca się ogromną popularnością Toyota Supra. Wśród bardziej niszowego światka off-roadowego podobnym kultem darzony jest model Land Cruiser. I podobnie do Supry, mimo nowszych wcieleń, to właśnie te klasyczne są najcieplej wspominane. I choć utrzymanie tak starego samochodu nie jest łatwe, dla właścicieli tych wiekowych perełek mamy dobrą wiadomość. Toyota w ramach programu Gazoo Racing Heritage Parts wznowi produkcję części do klasycznego Land Crusiera serii 40 na siedemdziesięciolecie modelu.
Proces wdrożenia części do japońskiej terenówki odbędzie się w podobny sposób do poprzednich pojazdów objętych programem Gazoo Racing Heritage Parts. Na stronie zamieszczono link do formularza. Jest on naprawdę szczegółowy i pozwoli producentowi zebrać informacje o grupie właścicieli, ich pojazdach oraz przede wszystkim o częściach, na które jest zapotrzebowanie. W formularzu możemy zgłosić w sumie prośbę na pięć części. Po zebraniu danych Toyota wykorzysta informacje do wznowienia produkcji elementów z największym zainteresowaniem. Te, gdy wreszcie trafią na magazyny, będziemy mogli zamówić u oficjalnych dilerów Toyoty.
Oczywiście program wciąż jest otwarty na zbieranie danych dla pozostałych modeli. W taki sposób wciąż istnieje możliwość złożenia formularza w sprawie wznowienia produkcji części do trzeciej oraz czwartej generacji Supry, oraz kultowego 2000GT.
Tego typu podejście do klasycznych pojazdów jest naprawdę warte pochwały. Wznawianie produkcji części sprzed paru dekad może wydawać się nieopłacalne. Bez wątpienia jednak jest to istotny czynnik dla podtrzymania kultu danych samochodów. W końcu to przecież te „stare gruchoty” zapracowały sobą na opinię i legendę nie tylko poszczególnych modeli, ale i całych marek i firm.
Foto. materiały prasowe producenta
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.