Redaktor | Fotograf

Słabsza wersja legendarnej Toyoty Supra z 2-litrową benzyną, radzi sobie znakomicie podczas wyprawy na niemieckie autostrady.

Długo przyszło nam na nią czekać, jednak pojawiła się na rynku i od razu zyskała popularność. Chodzi oczywiście o nową generację Toyoty Supra, auta które zna każdy fan motoryzacji. Choć wywołała ona sporo emocji podczas swojej premiery, każdy zdążył się już do niej przyzwyczaić. Początkowo dostępny był jedynie wariant z większym, 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3-litrów. Toyota stwierdziła jednak, że na rynku jest miejsce także dla odmiany z mniejszym silnikiem, który będzie tańszy i przyciągnie większą ilość klientów. Postanowiono więc wprowadzić taką wersję na rynek.

Pod maskę trafiła 2-litrowa, 4-cylindrowa jednostka, która rozwija moc 258 koni mechanicznych. Dzięki nieco niższej wadze, z pewnością auto dobrze się prowadzi, jednak jak wypada podczas próby przyspieszenia? Tutaj także Supra 2.0 wypada dobrze, choć oczywiście traci nieco do mocniejszego brata. AutoTopNL zdecydowało się zabrać samochód na autostradę w celu przetestowania prędkości maksymalnej i czasów przyspieszeń. Auto rozpędziło się według licznika aż do 259 km/h, i choć zrobiło to wolniej niż wersja z 3-litrowym silnikiem, taki wynik nadal robi wrażenie. Supra 2.0 wydawała się być stabilna podczas osiągania takich prędkości i nie traciła pewności jazdy.

Toyota Supra w odmianie z dwulitrową benzyną

Oczywiście, samochód nie jest bez wad. Wyposażono go nieco ubożej niż mocniejszą odmianę, choć nadal luksusów mu nie brakuje. Pozbawiono go też mocniejszych hamulców znanych z 3-litrowej wersji, choć przez nieco lżejszy silnik, nie są tu aż tak potrzebne. Pomimo tego, że pozostaje w cieniu mocniejszej wersji, zwykła Supra nadal jest świetnym autem. Być może dla wielu ludzi, którzy poszukują ciekawego auta na co dzień, będzie po prostu lepszym wyborem. Niższe spalanie i cena, przy zachowanych dobrych osiągach brzmi jak fantastyczny kompromis przy wyborze samochodu do częstego użytkowania i czerpania przyjemności z jazdy. Supra przy tym nie nudzi, a jej design jest naprawdę przyjemny.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *