Toyota GR86

Toyota GR86 reklamowana przy współpracy z Initial D i Keiichi Tsuchiyą

Toyota GR86 jako kolejna generacja “Hachiroku” kontynuuje dziedzictwo poprzedników. Japończycy przypominają o tym w najnowszych reklamach.

Dobry marketing jest sztuką. W czasach, w których bombardowani jesteśmy reklamami z każdej strony, ciężko jest stworzyć coś, co mocno zapadnie w pamięć. Nie inaczej jest w przypadku promowania nowych samochodów. Sprawa ułatwia się natomiast, kiedy pojazd ma sobą do zaoferowania coś więcej. Tym czymś może być dla przykładu dziedzictwo poprzednich generacji modelu, czy chociażby zakorzenienie w popkulturze. Tak się złożyło, że najnowsza Toyota GR86 może wykorzystać dobrodziejstwa obu tych aspektów. “Hachiroku” (czyli po japońsku 86) od dekad zakorzeniło się w kulturze driftingu, co ugruntowała postać Keiichiego Tsuchiya oraz oparte na mandze Shuichiego Shigeno anime Initial D. W taki oto sposób dostaliśmy kampanię reklamową “FasterClass”, w której to do pojedynku stanęli Keiichi Tsuchiya oraz Takumi Fujiwara.

Toyota GR86

Postać Keiichiego Tsuchiya nie powinna być obca osobom zaznajomionym z japońską kulturą motoryzacyjną i motorsportem z Kraju Kwitnącej Wiśni. Już dekady temu zyskał on przydomek króla driftu, dzięki swoim umiejętnościom za kółkiem. Wygrał on masę oficjalnych wyścigów w kraju, pokonując przy tym zakręty widowiskowymi poślizgami. Ponadto kontrowersje wokół treningów na przełęczach z publicznymi drogami tylko zwiększyły jego popularność. W tych wszystkich wyczynach Keiichiemu zazwyczaj towarzyszyła mu jego Toyota Sprinter Trueno, która na naszym rynku była sprzedawana jako Corolla. Model ten znany jest lepiej jako AE86, a Toyota GR86 jest duchowym następcą.

Tsuchiya stał się inspiracją dla Shuichiego Shigeno, który stworzył mangę o wyścigach ulicznych nazwaną Initial D. Podobnie do Keiichiego, główny bohater serii, jakim jest Takumi Fujiwara, jeździł AE86. Toyota postanowiła zatem wykorzystać obie ikony “Hachiroku” do promocji nowego samochodu. Przedstawili oni pojedynek pomiędzy Takumim w jego AE86 a Tsuchiyą, który dostał do dyspozycji najnowsze GR86.

Kampania “FasterClass” dookoła GR86 nie obejmuje jednakże jedynie tej dwójki. Toyota skorzystała również z usług kierowców amerykańskiej Formuły Drift, którzy startują w samochodach tejże marki. Wszystko to ma na celu podkreślenie, że za kierownicą GR86 to kierowca jest najważniejszy.

Kierowca jest w centrum nowej kampanii, ponieważ prezentujemy osiągi torowe GR86. Zespół odpowiedzialny za mistrzowskie samochody wyścigowe Toyota Gazoo Racing starał się stworzyć jeszcze większą precyzję i osiągi na zakrętach dzięki temu coupe nowej generacji. Cieszymy się, że możemy to ożywić w kampanii”.

Lisa Materazzo, wiceprezes grupy Toyota Marketing, Toyota Motor North America

Foto. materiały prasowe producenta