Przystępny samochód z rajdowym rodowodem, jakim jest Toyota GR Yaris, to przepis na sukces. Już jutro kolejna setka sztuk trafi do sprzedaży.
Kto by jeszcze te kilka lat temu pomyślał, że w ostatnim bastionie producentów przystępnych samochodów dla entuzjastów znajdzie się Toyota. Japończycy za sprawą marki Gazoo Racing podbili nie tylko tory i oesy, ale i rynek motoryzacyjny na całym świecie. O ile każdy fan motoryzacji czekał na powrót Supry, a GT86 oraz GR86 to jedne z najlepiej zbalansowanych aut na świecie, tak to właśnie najmniejsze dziecka z rodziny Gazoo Racing cieszą się największym zainteresowaniem wśród nabywców. O ile w Stanach wreszcie doczekali się GR Corolli, tak w Europie najbardziej rozchwytywana jest Toyota GR Yaris. Jej sukces nie ominął również Polski. W naszej ojczyźnie pojazd ten cieszy się tak ogromną popularnością, że pomimo limitowanej produkcji co chwilę wraca do sprzedaży. Kolejna okazja do zgarnięcia odrobiny rajdowego dziedzictwa nastąpi już jutro.
Debiutujący w 2020 roku GR Yaris z miejsca stał się ogromnym sukcesem. Jego wybitność potwierdził sezon 2022, w którym zadebiutował on wraz z nową klasą Rally1 w WRC. Japończycy zgarnęli swój szósty tytuł w klasyfikacji konstruktorów, a Kalle Rovanperä dowiózł im dziewiąty tytuł kierowców.
Zanim jednak samochód ten trafił na rajdowe oesy Rajdowych Mistrzostw Świata, wykorzystywany był nagminnie przez entuzjastów szybkiej i emocjonującej jazdy. Najlepszym tego dowodem są polskie mistrzostwa Toyota GR Cup, w którym GR Yaris doczekał się swojej własnej klasy.
Toyota GR Yaris sprzedała się w Polsce w nakładzie 1078 egzemplarzy. Z nich aż 97% wyposażono w opcjonalny pakiet Performance. W jego skład wchodzą kute felgi na Pilot Sport 4s, dostrojone pod tor zawieszenie oraz szpera Torsen na obu osiach. 23 listopada o godzinie 11, czyli już jutro przed południem, do sprzedaży w Polsce trafi kolejne sto egzemplarzy. Cena bazowa wyniesie około 172 tysięcy złotych.
Foto. materiały prasowe producenta
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.
Comments