Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Nie da się ukryć, że GR Yaris robi wrażenie już na papierze, a pierwsze dane z hamowni potwierdzają, że to auto będzie prawdopodobnie najlepsze na rynku

Podczas swojego debiutu, GR Yaris wywołał bardzo wiele emocji. Samochód nie schodził z pierwszych stron portali internetowych przez kilka tygodni i nic dziwnego. Pod maską mamy silnik 3-cylindrowy, ale nie ma co się załamywać, jego pojemność to 1.6 litra. Udało się wycisnąć 261 KM i 360 Nm, co przy masie 1280 kilogramów z natury musi zapewnić niesamowite osiągi oraz wrażenia z jazdy. Zastosowano napęd na cztery koła (GR-FOUR) wraz z przednim i tylnym dyferencjałem Torsen LSD. W efekcie pierwszą setkę osiągamy po czasie 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Toyota GR Yaris to prawdziwa rakieta na kołach i chyba nikt kto mówił, że Yaris jest nudny, nie spodziewał się takiej wersji. Pytanie tylko czy w rzeczywistości faktycznie z 3-cylindrowej jednostki udało się wyciągnąć tyle mocy.

GR Yaris

W serwisie YouTube, na kanale NM2255 Car HD Videos, pojawiło się nagranie z hamowni, na której sprawdzono możliwości modelu GR Yaris. Jeśli wierzyć temu co pokazała hamownia, to udało się uzyskać wynik 281 KM (278 HP), a to skok o 20 KM. W przypadku momentu obrotowego zamiast 360 Nm, pojawił się wynik 366 Nm zamiast 360. Co ciekawe, są to wartości jakie zanotowano na wale korbowym, a nie na kołach, więc taki wzrost mocy przy silniku 3-cylindrowym w serii cieszy i to nawet bardzo. Oczywiście należałoby poczekać z werdyktem do czasu publikacji większej ilości materiału z hamowni, co najmniej na 3-4 egzemplarzach, aby mieć realny podgląd sytuacji, ale mimo wszystko to dobry początek dla tego modelu.

Przewagą sportowego Yarisa jest jego niska masa oraz napęd na cztery koła. Dla przykładu, Renault Megane RS Trophy waży około 1306 kg i osiąga moc 300 KM, ale ma napęd tylko na przednią oś. Jesteśmy bardzo ciekawi jak będzie prowadził się GR Yaris, bo jeśli faktycznie inżynierowie wynieśli sporo doświadczenia z modeli przygotowanych pod stary w WRC to to auto jest skazane na sukces. Miejmy nadzieję, że wszystkie egzemplarze będą mogły pochwalić się takim przyrostem mocy, co przy niskiej masie samochodu wpływa zdecydowanie na jego korzyść. W tym przypadku idealnie sprawdza się powiedzenie – mały, ale wariat.

Foto. NM2255 Car HD Videos

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *