W ostatnich latach branża motoryzacyjna znów przeżywa pozytywny boom. Producenci wrócili już do norm produkcyjnych z przeszłości, co widać również po statystykach sprzedaży. Dotyczy to również marki Skoda, której auta stanowiły aż 11 procent ogólnej sprzedaży w Polsce w trzecim kwartale 2023 roku. Czy producentowi uda się utrzymać świetny wynik do końca roku?
Trendy dotyczące sprzedaży aut nowych faworyzują producentów, którzy mają bogatą ofertę SUV-ów w rozsądnych kwotach. Jedną z takich marek jest bez wątpienia Skoda, która od wielu miesięcy przoduje w zestawieniach sprzedażowych nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Do końca trzeciego kwartału tego roku, Czesi dostarczyli aż 37 tysięcy nowych samochodów w naszym kraju, co stanowi 11 procent udziału w rynku, a także oznacza przyrost na poziomie 25 procent względem zeszłego roku. Na tym plan się jednak nie kończy, a prezentacje nowych modeli świadczą o tym, że można jeszcze poprawić ten wynik.
Pod względem modeli prym wciąż wiedzie Skoda Octavia. Liftback i kombi sprzedały się łącznie w ilości
9 997 sztuk, co oznacza przyrost na poziomie 47 procent względem zeszłego roku. Drugie miejsce zajęła Skoda Superb, która jest obecnie zastępowana przez nową generację modelu. Sprzedała się w ilości 4 234 egzemplarzy. Ostatnie miejsce na podium zajęła nowa Skoda Fabia, która do nabywców trafiła w ilości
3 599 sztuk.
Równie dobrze jest, jeśli spojrzymy na globalne udziały marki. Całkowicie elektryczna seria Škody Enyaq była kluczowym czynnikiem przyczyniającym się do tego sukcesu. Model zyskał znaczną popularność w takich krajach jak: Czechy, Słowacja, Finlandia, Austria i Szwajcaria. Stanął tam na podium najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych w okresie od stycznia do sierpnia 2023 roku. W pierwszych trzech kwartałach 2023 roku najlepiej sprzedającym się pojazdem Skody na całym świecie pozostał model Octavia, który sprzedał się w ilości 145 tysięcy sztuk. Tuż za nim na podium ponownie pojawił się SUV Kamiq, którego sprzedano 85 tysięcy egzemplarzy. Podium zamknęła Skoda Kodiaq, której sprzedano o 4 tysiące sztuk mniej.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments