Subaru modelem Levorg w topowych wariantach STI Sport oraz WRX STI chce przywrócić dawny blask marce i stać się wiodącym producentem w tym segmencie
Około dwa miesiące temu Subaru pokazało światu samochód o nazwie Levorg Prototype, czyli następną, drugą generację modelu Levorg. Na rynku Europejskim Levorg zastąpił model Legacy w 2015 roku, a choć na oficjalnej stronie nie można samochodu już zamówić to jednak auto było w stałej sprzedaży polskiego importera. Nowy Levorg przeszedł cały szereg zmian, które czynią go jednym z najlepiej zaprojektowanych wizualnie kombi na rynku, choć pojawiają się głosy, że to mała kopia modelu Avensis od Toyoty. Niezależnie od tego co sądzimy o jego wyglądzie nie możemy pominąć fakty, że Subaru wyraźnie podniosło komfort i bezpieczeństwo w nowej generacji, a do tego ma w planach stworzenie sportowych wariantów swojego kombi, oznaczonych jako STI Sport oraz WRX STI.
Właśnie ta sportowa odmiana została ostatnio zapowiedziana przy pomocy krótkiego wideo promocyjnego, które zdradza co nieco na temat auta. Oficjalna premiera samochodu odbędzie się podczas Tokyo Auto Salon, który odbędzie się za miesiąc i wtedy też poznamy więcej szczegółów na temat auta, ale już teraz wiemy całkiem sporo, a zaprezentowane wideo podkręca atmosferę. Na filmie widzimy, że auto względem podstawowej odmiany ma bardziej agresywne nadwozie, plakietkę z logo WRX oraz nowy, specjalny wzór felg. Więcej z promocyjnego wideo nie jesteśmy w stanie dostrzec, ale już teraz samochód zapowiada się świetnie.
Co z silnikami? Standardowo Levorg ma mieć turbodoładowane silniki o pojemności 1.8 litra, jednak sportowe odmiany powinny dostać jednostkę o pojemności 2 litrów i mocy około 300 KM. Ten silnik jest raczej pewny w przypadku modelu Levorg STI Sport, ale wariant pełny, zdolny osiągnąć pełną moc oferowaną przez Subaru ma mieć ponad 300 KM. Kiedy zatem premiera wersji produkcyjnej? Nie wcześniej jak w drugiej połowie 2020 roku,bo wtedy auto weszło by do produkcji jako model na rok 2021. Miejmy nadzieję, że Subaru zdecyduje się drugą generację również sprzedawać w Europie, gdzie auto może być w wariancie STI konkurencją dla Focusa ST, który również występuje jako kombi. Ważna będzie cena, aby Subaru nie stanowiło jedynie ciekawostki dla klientów, ale było wartościową propozycją zdolną konkurować z najlepszymi
Foto. materiały prasowe Subaru
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.