Choć za rogiem widać już następcę Subaru BRZ to jednak producent dalej pamięta o obecnej generacji i właśnie pojawiła się limitowana edycja
Bliźniacze modele stworzone przy współpracy Toyoty i Subaru jakimi są GT86 i BRZ (no, jeszcze pojawił się model FRS od należącej do Toyoty marki Scion, który jest dokładnie tym samym) na dobre zadomowiły się na scenach tunerskich czy driftowych, czemu nie ma co się dziwić. Mimo wszystko jednak projekty te mają już swoje lata, a firmy już zapowiadają zbliżającego się następcę. Subaru postanowiło wykorzystać fakt, że dzień wycofania ich modelu BRZ jest bliski, więc postanowili uczcić koniec pierwszej generacji specjalną edycją. Ta po raz pierwszy została zapowiedziana na niemieckim rynku.
Jak podaje Japanese Nostalgic Car, wersję Final Edition pierwszej generacji BRZ jako pierwsi w swoje ręce dostaną niemieccy klienci, a następnie edycja ta trafi na kolejne rynki. Nie wiemy jednak czy dotyczy to również polskich salonów. JNC dodaje również, że Japonia już otrzymała GT86 w edycji „Black Limited”, która przypomina ostatnie edycje AE86 Sprinter Trueno.
Wracając jednak do BRZ Final Edition, to ma ona dostać specjalne hamulce Brembo oraz zawieszenie od Sachs. We wnętrzu znaleźć możemy kilka akcentów, a jeśli chodzi o nadwozie, to ma być ono oferowane w kolorach Crystal Black Silica, czy World Rally Blue które będzie dostępne za dopłatą 100 euro. Jednostka napędowa nie zostanie wzmocniona, co może niektórych zawieść, zważając na fakt, że auto to do najmocniejszych nie należy.
Na niemiecki rynek ma zostać sprzedanych jedynie 100 modeli BRZ w edycji finalnej. Cena każdego z nich zacznie się od 40 270 euro. Myślę jednak, że patrząc na wyjątkowość tej edycji i jej limitowany nakład, długo będzie trzymała swoją cenę. Szczególnie, że wkrótce zobaczymy zupełnie nową generację, która będzie miała mało wspólnego z obecnym BRZ, gdyż auto powstanie zupełnie od nowa i otrzyma całkowicie nowy silnik dla tego modelu. Jednocześnie ma nie być technologicznym bliźniakiem GR Supra, która powstała we współpracy z BMW.
Foto. materiały prasowe producenta
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.
Comments