Campery, które powstają z seryjnych samochodów, są obecnie bardzo popularne. W związku z tym Skoda zdecydowała się na opracowanie własnego rozwiązania. Będzie nim Skoda Roadiaq, która powstała na bazie modelu Enyaq. Nowy model przygotowali studenci i praktykanci, którzy w pół roku stworzyli gotowy model. Na razie tylko jeden, jednak kto wie, czy nie trafi do produkcji?
Moda na samochody kempingowe jest obecnie ogromna. Wiele osób chce poczuć swobodę spania i podróżowania w dowolne miejsca właśnie w takim aucie. W związku z tym producenci prześcigają się we wprowadzaniu do oferty kolejnych modeli w takim stylu. Nie inaczej jest w przypadku znanej czeskiej marki. Skoda Roadiaq została przygotowana przez praktykantów i studentów w ramach szkoły prowadzonej przez producenta. Bazą był elektryczny Enyaq, a stworzenie nowego elektrycznego campera zajęło aż dwa tysiące godzin.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-2-1024x576.jpg)
Wymiary nowego auta są niemal identycznego, jak standardowego modelu Enyaq. Roadiaq wyróżnia się jednak nieco zwiększonym rozstawem osi, dzięki czemu wygospodarowano więcej miejsca w środku. W związku z tym, że zastosowano znacznie wyższy dach, ogólna wysokość auta wzrosła o 35 centymetrów. Znacznej modyfikacji uległa także tylna część samochodu, która jest bardziej pionowa.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-10-1024x576.jpg)
Równie ciekawie jest w środku. Znajdziemy tutaj przede wszystkim pełnoprawne jednoosobowe łóżko, a nawet skromny aneks kuchenny. Praktykanci wyposażyli campera w pełną zastawę, a także krzesła i stolik. Na wyposażeniu elektrycznego campera można znaleźć także prysznic oraz ekspres do kawy. Jeśli ktoś chce korzystać z auta jak z mobilnego biura, do swojej dyspozycji ma duży, 27-calowy ekran. W celu zwiększenia praktyczności w tak małym aucie, w środku pojawiły się także dodatkowe szafki.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-12-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-11-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-10-1-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-9-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-8-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-7-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-6-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-5-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-4-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-3-1-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-2-1-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-1-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/06/2023-skoda-roadiaq-3-1024x576.jpg)
Niestety, podobnie jak inne modele stworzone przez studentów i praktykantów, Roadiaq prawdopodobnie nigdy nie trafi do szerszej publiczności i prywatnych klientów. Pozostanie on pokazem możliwości szkoły Skody, a także jej uczniów. Warto jednak czekać na kolejne projekty, które z pewnością już niebawem zostaną pokazane.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf