Renault Espace bez wątpienia był jednym z najpopularniejszych minivanów na rynku. Niestety, moda na ten segment dawno przeminęła, w związku z czym również Renault poszło z duchem czasu. Najnowsza generacja Renault Espace nie będzie już miała zbyt wiele wspólnego z segmentem minivanów. Od teraz jest to model zaliczany do segmentu SUV.
Moda na minivany jest dawno za nami. Widać to zarówno na drogach, jak i w ofertach producentów. Niemal wszystkie tego typu modele zostały już usunięte z gamy modelowej na rzecz większych SUV-ów. Z jednej strony nie ma się czemu dziwić – SUV-y dominują już w niemal wszystkich segmentach. Z drugiej strony nieco szkoda tych praktycznych samochodów, które miały wielu przedstawicieli na rynku. Jednym z najpopularniejszych był Renault Espace. Również on zmienił się jednak w SUV-a wraz z premierą najnowszej generacji modelu, która właśnie nastąpiła.
Z zewnątrz rewolucję widać już na pierwszy rzut oka. Espace powstał zgodnie z nowym językiem stylistycznym Renault, w związku z czym posiada charakterystyczne elementy zewnętrzne. Przede wszystkim są to światła do jazdy dziennej w specyficznym kształcie. Auto przypomina też nowy model Austral, a z tyłu pojawiły się lampy biegnące przez niemal całą szerokość bagażnika. W zależności od wybranej wersji, koła mogą mieć 19 lub 20 cali.
Wnętrze również przypomina te z innych modeli Renault. Na środku znajdziemy duży ekran centralny, który jest zwrócony w stronę kierowcy. W bagażniku dostępny jest trzeci rząd siedzeń, który jest bardziej przestronny w porównaniu z poprzednikiem. W przypadku korzystania z trzeciego rzędu pojemność bagażnika to 159 litrów. Standardowo jest to 777 litrów, co oznacza ogromną przestrzeń ładunkową. Podobnie jak w poprzedniej generacji, Renault Espace oferuje możliwość zamówienia okna dachowego, biegnącego przez całe wnętrze. Każdy rząd siedzeń jest wyposażony w dwa złącza USB-C.
W porównaniu z poprzednią generacją, nowy Espace nie otrzymał silnika diesla w gamie. Podstawowa opcja to hybryda silnika benzynowego o pojemności 1,3 litra, który rozwija 133 konie i 205 niutonometrów oraz silnika elektrycznego. Cały układ ma rozwijać 202 konie. Zużycie paliwa ma wynosić jedynie 4,7 litra na 100 kilometrów. Przyspieszenie do setki ma zająć 8,8 sekundy. Co ważne, nowy Espace otrzyma opcjonalnie system tylnej osi skrętnej, co pozwala na zmniejszenie średnicy skrętu do 10,4 metra.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf