Oficjalnie nie zaprzeczono planom powstania nowego Audi RS Q5, ale jednocześnie nie potwierdzono rozpoczęcia prac nad nowym wcieleniem
Są takie auta, które powinny powstać z oczywistych względów i w zasadzie nie ma wątpliwości co do ich słuszności, ale one jednak nie powstają, a zamiast tego widzimy konstrukcje, które ciężko w jakikolwiek sposób uzasadnić. One po prostu są i koniec, a te, których oczekujemy raczej się nie pojawią, bo nie i też koniec. Tak właśnie jest z Audi RS Q5, które na logikę powinno powstać, bo mamy już RS Q3 z silnikiem z RS3, mamy RS Q8 z potężną V-ósemką i idealnym kompromisem wydaje się właśnie “piątka”. Jednak okazuje się, że prędko to nie nastąpi, co nieco nas dziwi, bo produkty RS dla modeli z serii Q, cieszą się sporą popularnością, a tak naprawdę wszystkie narzędzia wymagane do powstania tego auta, już istnieją.
![RS Q5](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/10/Audi-RS-Q5-2.jpg)
Otóż jak wszyscy wiemy istnieje Audi Q5 oraz SQ5. Tą samą platformę wykorzystać można, a nawet trzeba, do budowy RS Q5 i kwestia jest poprawy stylistycznej we współpracy z aerodynamiką. Pod maską może znaleźć się silnik 2.9 V6 o mocy 450 KM i 600 Nm, który widzieliśmy już w RS5 i spisywał się bardzo dobrze. Chociaż przyszłość tej jednostki też nie jest pewna, bowiem normy emisji spalin sprowadzają się do coraz to większego rygoru. Dzisiaj w AMG zamiast V8 ma się pojawić silnik R4, więc niewykluczone, że w Audi za jakiś czas również dojdzie do takich zmian, bo elektryfikacja silników i przejście na hybrydy jest nieuniknione.
„Cieszymy się, że nasze modele RS są tak dobrze odbierane. Jednak zaczniemy od tradycyjnych SQ5 TDI i TFSI na odpowiednich rynkach i zobaczymy, co się stanie”.
powiedziała Michaela Benz, menedżer produktu serii Q5
![RS Q5](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/10/audi-sq5-glacier-white-metallic-by-abt-1.jpg)
Jednak jeśli ktoś bardzo chciałby mieć RS Q5 to na dzień dzisiejszy idealnym rozwiązaniem zostaje zainteresowanie się pakietami oferowanymi przez ABT. Główna pozycja na liście zmian to wzrost mocy z 350 KM i 700 Nm do 390 KM i 760 Nm, ale również dostępny jest pakiet wizualny, który odmienia auto diametralnie. Mamy nadzieję, że wkrótce Audi podejmie decyzję, że stworzenie RS Q5 ma sens i jest opłacalne. Wtedy mielibyśmy kompromis w gamie modelowej, bo dzisiaj tak naprawdę są tylko dwa sportowe SUV’y, a przecież to ten segment bije rekordy sprzedaży.
Foto. X-Tomi Design oraz materiały prasowe tunera
![](https://i0.wp.com/wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/04/261593316_2423533834448436_1041582224769417041_n.jpg?resize=100%2C100&ssl=1)
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.