Citroen C1 może nie był najpopularniejszym modelem francuskiego producenta, jednak znalazł swoją niszę na rynku. W ciągu 16 lat produkcji do rąk klientów trafiło aż 1,2 miliona egzemplarzy tego przedstawiciela segmentu mini. Niestety, wszystko wskazuje na to, że ta historia dobiega końca. Już niedługo z linii produkcyjnej w Kolinie zjadą ostatnie egzemplarze. Na bezpośredniego następcę niestety nie ma co liczyć. Citroen wskazuje jedynie na model Ami.
Segment aut mini od zawsze rządził się swoimi prawami. Niewiele w nich polotu i emocji. Wiele osób wykorzystywało samochody tej klasy do wygodnego poruszania się po mieście, czy dojazdów do pracy. Sztandarowymi przedstawicielami segmentu były tak zwane Trojaczki z Kolina, czyli Citroen C1, Peugeot 108 i Toyota Aygo. O ile ostatni z trójki rodzeństwa przetrwa i otrzymał następcę, tak pierwsze dwa modele nie będą miały tyle szczęścia. Citroen potwierdził właśnie, że ostatnie egzemplarze zjeżdżają z linii produkcyjnych, a bezpośredniego następcy nie będzie.
Niestety, oznacza to, że kolejne auta tej klasy znikną z rynku. Spotkało to już Skodę Citigo, Volkswagena Up-a! i Seata Mii. Jedynym co Citroen będzie w stanie zaoferować po zakończeniu produkcji C1 będzie model Ami. Francuzi skupiają się na elektryfikacji gamy. Jednak jest to zupełnie inna klasa samochodu, ma zaledwie 8 koni mechanicznych i zasięg poniżej 100 kilometrów. W związku z tym nadaje się jedynie do poruszania się po centrum miasta. C1 pozwalał na więcej, nawet na krótkie wypady za miasto, czy na wakacje.
Podobny los czeka prawdopodobnie także Peugeota 108, który jest produkowany w tym samym miejscu. Francuzi raczej nie planują następcy, a co więcej nie będą oferowali żadnego małego samochodu. Jedynym z trojaczków, który przetrwał pozostanie Toyota Aygo, choć z dopiskiem X. Oznacza to, że będzie ona miała znamiona crossovera i kilka terenowych smaczków. Niestety, auta klasy mini są coraz mniej popularne, producenci wolą więc pokazywać samochody innych klas.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf