Hybrydowe odmiany Porsche Panamera E-Hybrid cieszą się dużą popularnością. W związku z premierą nowej generacji modelu, do gamy początkowo trafiła jedynie zelektryfikowana odmiana Turbo. Teraz dołączają do niej tańsze wersje 4 i 4S. W porównaniu z modelem Panamera poprzedniej generacji zapewnią one większy zasięg i lepsze osiągi.
Flagowa limuzyna Porsche, czyli Panamera doczekała się ostatnio premiery nowej generacji. Początkowo w gamie była dostępna tylko jedna odmiana elektryczna, jednak teraz się to zmienia. Na rynek trafia Porsche Panamera E-Hybrid w wersjach 4 i 4S. W porównaniu z poprzednią generacją poprawi się przede wszystkim zasięg, a także osiągi. To odpowiedź producenta sportowych aut na szczególnie duże zainteresowanie efektywnymi, dynamicznymi hybrydowymi napędami plug-in, jakie można zaobserwować na wielu rynkach. Łącznie ta zaawansowana technologia zespołu napędowego będzie dostępna w czterech wariantach Porsche Panamera.
Panamera 4 E-Hybrid otrzymała znany układ wykorzystujący silnik 2.9 V6 biturbo. Rozwija on 304 konie mechaniczne, jednak moc systemowa układu hybrydowego to aż 470 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm, a przyspieszenie do setki wynosi jedynie 4,1 sekundy. Zasięg w trybie czysto elektrycznym wynosi 96 kilometrów, co jest znakomitą wartością.
Panamera 4S E-Hybrid korzysta z podobnego układu, jednak moc jej jednostki spalinowej to 353 konie mechaniczne. Moc systemowa to 544 konie mechaniczne, a maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm. Rezultat to przyspieszenie do setki w zaledwie 3,7 sekundy i prędkość maksymalna na poziomie 290 kilometrów na godzinę.
W porównaniu z poprzednią generacją wszystkie warianty Porsche Panamera E-Hybrid oferują większy zasięg w trybie elektrycznym, wyższą moc ładowania, jeszcze bardziej spontaniczną reakcję na wciśnięcie pedału gazu oraz lepsze właściwości jezdne w niemal wszystkich dyscyplinach. Nowy akumulator wysokonapięciowy ma pojemność 25,9 kWh, czyli o około 45% większą niż wcześniej. Jednocześnie jednostka elektryczna rozwija moc 190 koni mechanicznych, co również jest wyższą wartością.
Ceny Porsche Panamera 4 E-Hybrid w Polsce zaczynają się od 536 tys. zł, a Panamera 4 E-Hybrid Executive z przedłużonym rozstawem osi i większą ilością miejsca z tyłu – od 583 tys. zł. Panamera 4S E-Hybrid kosztuje od 600 tys. zł. Dostawy samochodów dla europejskich klientów rozpoczną się w drugim kwartale 2024 roku.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf