Porsche miało do wyboru: elektryki albo tradycja. Na szczęście wybrano tą drugą opcję i dobre imię marki zostało uratowane
W czasach rozkwitu samochodów elektrycznych, producent aut sportowych prosto ze Stuttgartu przekonuje konsumentów, że jego flagowe modele nie zostaną w pełni zelektryfikowane. Porsche, dla którego uzbrajanie swoich samochodów w połączenie silnika spalinowego z elektrycznym stało się niedawno priorytetem, pokazuje jak ważne są zakorzenione tradycje marki.
Dział firmy odpowiedzialny za takie modele jak Porsche GT3, GT3 RS, GT2 RS i 718 Cayman GT4 pokazuje różnice pomiędzy samochodami przeznaczonymi na tor, a modelami, które są produkowane z nastawieniem na komfort jazdy.
„Istnieją pomysły, aby spojrzeć w tym kierunku na normalną linię samochodów sportowych, ale nie na samochody GT”
powiedział Preuninger w wywiadzie dla Autocar
„Gdybyśmy zdecydowali się zelektryfikować wszystkie samochody wyścigowe z dnia na dzień, wtedy mielibyśmy powód, by przyjrzeć się temu, ale jak zawsze musi to być połączenie między samochodami, które używamy na torze, a samochodami, które sprzedajemy z dołączoną tablicą rejestracyjną.”
Cieszy to, że firma produkująca auta w dwóch wariantach napędu, widząc postęp rynku samochodów elektrycznych nie zapomina o silnikach spalinowych, ale jednocześnie przygotowuje się do wprowadzenia we wrześniu do sprzedaży w pełni elektrycznego modelu. Tycan – bo taką nazwę będzie nosił pierwszy model EV od Porsche otworzy nową epokę marki, ale jak przekonują ludzie odpowiedzialni za najbardziej sportowe modele, nie zamknie starej.
Z jednej strony powinniśmy się cieszyć, bo zachowanie standardowych jednostek spalinowych jest tym o co każdy petrolhead powinnien walczyć, ale z drugiej strony jest to powód do zmartwienia, bo co jeśli elektryki niosą ze sobą negatywne skutki na środowisko, a producenci o tym nie informują? Taka sytuacja, podobnie jak Dieselgate, odwróciła by tendencję wzrostową sprzedaży o 180 stopni i doprowadziłaby do bankructwa kilku największych producentów.
Foto. materiały prasowe Porsche