Redaktor | Fotograf

GT4 RS będzie korzystać z 4-litrowego silnika znanego już z 911 GT3. Dzięki temu zostanie najmocniejszym i najszybszym Caymanem w historii. Ponadto, Porsche zadbało o znacznie bardziej agresywną stylistykę, a także poprawiło aerodynamikę. W związku z tym, GT4 RS Nurburgring pokonuje zaledwie w 7 minut i 4 sekundy. Zdecydowanie będzie to jeden z najciekawszych debiutów w tym roku.

Porsche Cayman zawsze stał nieco w cieniu modelu 911. Choć dzięki innemu umiejscowieniu silnika, zawsze miał nieco inną charakterystykę, nigdy nie dorównywał pozycją starszemu bratu. Tym razem jednak, może się to zmienić. Porsche zaprezentowało właśnie najmocniejszą i najbardziej brutalną odmianę modelu 718 w historii. Chodzi o zapowiadane od dawna GT4 RS, które nie było tajemnicą już od dłuższego czasu. Producent zdradził nam już oficjalny czas modelu na Nurburgringu, dzięki któremu już wcześniej wiedzieliśmy, z jakim autem będziemy mieli do czynienia. Nowa odmiana Caymana jest na tym torze o 24 sekundy szybsza niż standardowe GT4.

Porsche GT4 RS zaprezentowane - najmocniejszy Cayman w historii

Już zewnątrz widzimy, że nie jest to zwykły Cayman. Już standardowa odmiana GT4 wyróżnia się dość mocno na tle pozostałych wersji, jednak w przypadku GT4 RS Porsche poszło o krok dalej. Największe wrażenie robi spoiler, podobny do tego z nowego 911 GT3. Jest on montowany od góry, aby zapewnić jeszcze większy docisk. Ponadto, Porsche zmodyfikowało maskę, która ma teraz dodatkowe wloty powietrza. Te pojawiły się także zamiast bocznych tylnych okien, w celu dodatkowego chłodzenia. Z przodu pojawiła się również dokładka przedniego zderzaka. Również podwozie jest zmodyfikowane względem zwykłej odmiany.

Porsche GT4 RS zaprezentowane - najmocniejszy Cayman w historii

To wszystko zapewnia o 25% większy docisk względem standardowego GT4. GT4 RS otrzymało również dedykowane felgi, które po raz pierwszy w Caymanie mają centralną śrubę mocującą. W opcji można zamówić pakiet Weissach, który dodaje wiele elementów zewnętrznych z włókna węglowego, w tym także maskę. Nowa wersja jest również obniżona o 2,5 centymetra. Zawieszenie zostało zmodyfikowane i ustawione jeszcze bardziej pod użytek na torze wyścigowym. Główne zmiany to nowe amortyzatory, sprężyny i stabilizator poprzeczny. Waga GT4 RS to jedynie 1464 kilogramy.

Pod maską nowej wersji Caymana pracuje oczywiście 4-litrowa jednostka. Jest ona niemal identyczna jak w 911 GT3. Również kręci się aż do 9 tysięcy obrotów na minutę, jednak rozwija 500 koni zamiast 510. Maksymalny moment obrotowy to 450 niutonometrów. Nie ma możliwości zamówienia GT4 RS ze skrzynią manualną, w związku z tym jedyną opcją jest 7-biegowe PDK. Porsche deklaruje przyspieszenie do setki na poziomie 3,2 sekundy. Cayman GT4 RS rozpędzi się aż do 318 kilometrów na godzinę.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *