Porsche jest obecnie jednym z niewielu producentów, którego nowe modele praktycznie zawsze budzą pozytywne emocje. Marka z Zuffenhausen lubi zaskoczyć nawet największych fanów marki. Na sam koniec produkcji do gamy trafia Porsche 718 Spyder RS. Będzie to najmocniejsze wcielenie modelu w historii, które pozwoli pokonać każdy tor z otwartym dachem.
Niewiele jest marek, które w ostatnim czasie pozytywnie zaskakują fanów. Tymczasem niemal każda premiera Porsche spotyka się z reakcją: “wow, oni znów zrobili coś niesamowitego”. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej premiery marki. Na rynek trafia Porsche 718 Spyder RS, które będzie najmocniejszym wcieleniem modelu w historii. Jednocześnie producent z Zuffenhausen zadbał, aby model prezentował się jeszcze bardziej bojowo. Pokonywanie toru z otwartym dachem prawdopodobnie jeszcze nigdy nie było tak przyjemne i skuteczne.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-5-1-1024x576.jpg)
Z zewnątrz już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że nie mamy do czynienia ze zwykłym Boxsterem. Właściwie modelowi 718 Spyder RS bliżej jest do Caymana GT4 RS z uciętym dachem. Zresztą dach w przypadku Spydera i tak jest operowany manualnie. Dzięki temu masa auta jest niezwykle niska i wynosi 1410 kilogramów. Jest to aż o 40 kilogramów mniej niż zwykły Spyder. W opcji można jednak zamówić pakiet Weissach. Zmienia on charakter auta, dodając wiele elementów z włókna węglowego, w tym między innymi maskę. Podobnie jak w przypadku GT4 RS, również 718 Spyder RS korzysta z magnezowych felg z centralną śrubą, co jest nietypowe dla podstawowego modelu w gamie Porsche.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-interni-1-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-interni-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-11-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-10-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-9-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-8-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-7-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-6-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-5-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-4-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-3-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-2-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-1-1024x576.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/05/porsche-718-spyder-rs-1024x576.jpg)
Podobnie jak Cayman GT4 RS, również 718 Spyder RS wykorzystuje 4-litrowego, wolnossącego boksera. Moc maksymalna wynosi 500 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy to 450 niutonometrów. Za przeniesienie napędu na tylną oś odpowiada skrzynia PDK, Spydera nie będzie można zamówić ze skrzynią manualną. Przyspieszenie do setki zajmie 3,4 sekundy, a czas od 100 do 200 km/h wyniesie 7,5 sekundy. Cena auta w Polsce to minimum 807 tysięcy złotych. Nietrudno jednak przekroczyć milion złotych w konfiguratorze.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf