Jeśli Peugeot 308 ma walczyć z nowym Volkswagenem Golfem to potrzeba zdecydowanych kroków, a sportowy wariant może być zaskoczeniem dla grupy VAG
Może się wydawać, że Peugeot 308 to świeży model, bo wizualnie dobrze znosi upływ czasu, ale tak naprawdę jest to auto z 2013 roku. 3 lata temu przeprowadzono spory faceliting, który znacznie odświeżył auto, ale konkurencja nie śpi. Na przestrzeni ostatnich 9 miesięcy mogliśmy zobaczyć wiele nowych generacji samochodów z segmentu C. Mowa tutaj w szczególności o Seacie Leonie oraz Volkswagenie Golfie. To bardzo mocna konkurencja dla Peugeota, więc ten francuski producent jest zmuszony, aby w miarę szybko pokazać nową generacje swojego samochodu i przy okazji pokazać coś specjalnego, co odbierze klientów samochodom z grupy VAG. Czyżby szykowała się zupełnie nowa idee dla wersji 308 GTi?
O premierze nowego Peugeota 308 mówi się, że nastąpi w okolicy końca 2021 roku lub na początku 2022. Zatem jeszcze sporo czasu zostało, a PSA ma czas przeanalizować to co przygotowała konkurencja i stanowczo odpowiedzieć. Stanowczo to słowo kluczowe, bo jeśli spojrzymy na Golfa to z wersji usportowionych mamy takie warianty jak GTE, GTD, GTI, GTI TCR oraz topowe R, a nie wiadomo czy finalnie nie pojawi się jeszcze R+. Co mamy w Peugeocie? Odmianę GT oraz GTi. Zdecydowanie jest to za mało, ale pogłoski o rozwoju układów hybrydowych i premiera modelu 508 Sport Engineered daje nadzieję na to, że nowy Golf R doczeka się rywala nie ze strony Audi czy Hondy Type-R, ale właśnie ze strony Peugeota 308.
Serwis AutoCar donosi, że możliwym jest, aby nowy 308 GTI otrzymał silnik benzynowy o pojemności 1.6 wraz z dwom jednostkami elektrycznymi (po jednej na każdą oś). Łączna moc tego układu ma wynosić ponad 300 KM, a do tego samochód otrzyma napęd e-AWD. To może pozwolić skutecznie rywalizować z Golfem R nawet, gdyby ten doczekał się wersji “+” z wariantem hybrydowym. Nazewnictwo nie jest jeszcze znane, bo najprawdopodobniej w oficjalnej nomenklaturze nie pojawi się nazwa “GTi” tylko zupełnie nowa Peugeot Sport Engineered, tak jak ma to miejsce w topowej wersji modelu 508.
Do premiery sportowego wariantu modelu 308 jest naprawdę sporo czasu. Jeśli nawet uda się pokazać bazowego 308 pod koniec 2021 roku to dopiero za mniej więcej rok pojawi się wariant sportowy. Bardzo byśmy chcieli, aby Peugeot pokazał wersję GT o mocy około 200 KM, GTI w przedziale 250-275 KM i topowe Peugeot Sport Engineered o mocy w okolicy 350 KM. Francuska marka ma spory potencjał i szkoda byłoby go zmarnować, ale na takie kroki musimy jeszcze poczekać, bo ten segment samochodów potrafi być bardzo zmienny.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.