Focus jest jednym z najważniejszych modeli Forda. Stąd też lifting, który nie wprowadza dużych zmian. Przyniesie on lekkie odświeżenie stylistyki, nowe multimedia i wyposażenie dodatkowe. W kwestii silników, do silników z miękką hybrydą, będzie można teraz zamówić skrzynię automatyczną. Wersja ST z dieslem pod maską prawdopodobnie nie będzie już oferowana.
Ford Focus jest z nami od wielu lat. Pierwsza generacja przyzwyczaiła nas do kilku ciekawych rozwiązań, takich jak elektrycznie ogrzewana przednia szyba, a także do świetnego jak na tę klasę prowadzenia. Ford zachował wiele tych cech do dziś i kontynuuje produkcję kompaktowego modelu. Po kilku latach obecności czwartej generacji Focusa na rynku przyszła jednak pora na lifting. Ten właśnie nadszedł i przyniósł kilka zmian, jednak nie są one rewolucyjne. Dotyczą one zarówno kwestii stylistycznych, jak i technicznych. Pozwalają one nieco odświeżyć auto.
Z zewnątrz pierwszym co rzuca się w oczy jest przeniesienie znaczka. Z maski powędrował on na przedni grill. Nie jest to duże zaskoczenie, ponieważ podobny patent Ford zastosował przy okazji liftingu Fiesty. Ponadto nieco zmieniono wzór lamp. Są one oczywiście wykonane w technologii LED i standardowe dla każdej wersji wyposażenia. Ponadto w opcji znajdują się teraz reflektory LED z technologią Matrix. Focus wygląda teraz nieco agresywniej. Pomagają w tym teraz także przyciemniane tylne lampy. Wersja ST otrzymała teraz charakterystyczny kolor Mean Green z Pumy ST.
We wnętrzu zmiany zaczynają się od dużo większego wyświetlacza centralnego. Ma on przekątną aż 13,2 cala. Z rzeczy mniej optymistycznych, niestety przejął on funkcje klimatyzacji. Nie ma już osobnego panelu do sterowania nią. Nowy SYNC 4 pozwala za to na bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay, a także na aktualizacje online.
Ciekawie jest również pod względem silników. Niestety, z odmiany ST zniknął diesel, będzie ona oferowana od teraz jedynie z jednostką 2.3 Ecoboost. Co ciekawe, od teraz silniki 1.0 Ecoboost z technologią miękkiej hybrydy będą oferowane również ze skrzynią automatyczną. Lifting objął zarówno wersję hatchback, jak i kombi.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments