Ferrari F8 Tributo produkowane było w latach 2020 do 2022, ale ostatni egzemplarz wyjechał z fabryki w tym roku i już trafił do swojego nowego właściciela.
Każdy kolekcjoner samochodów wie, że posiadanie unikalnego auta to wielka przyjemność. Niezależnie od tego, czy jest to ostatni egzemplarz danego modelu czy też wyjątkowa wersja skonfigurowana w niestandardowy sposób, wyróżnienie się jako właściciel “1 of 1” jest trudne do oszacowania. Jednak dla jednej szczęśliwej osoby cena wyniosła około 300 000 dolarów, którą zapłaciła za jedyny w swoim rodzaju model F8 Tributo Coupe 2023 roku sprowadzony do Ameryki Północnej.
Według magazynu Car and Driver, Ferrari North America potwierdziło sprowadzenie jednego egzemplarza modelu F8 Tributo Coupe w tym roku jako modelu na rok 2023. Nie zostało jednak potwierdzone, czy inne rynki regionalne przyjęły dostawy F8 w wersji Coupe przed zakończeniem produkcji przez Ferrari. Jeśli nabywca nie zamówił F8 Tributo Coupe 2023 na specjalne życzenie, to jest mało prawdopodobne, że różni się od innych F8 Tributo produkowanych od 2020 do 2022 roku. Wszystkie te samochody korzystają z dwusprzęgłowej skrzyni biegów i silnika V8 o pojemności 3,9 litra z dwoma turbodoładowaniami zamontowanego w środkowej części samochodu. Generując 710 KM, F8 rozpędza się do 100 km/h w szacowanym czasie poniżej 2,9 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 340 km/h.
Ale mimo że jedyny egzemplarz modelu 2023 F8 Tributo coupe może być podobny do innych F8, jest wyjątkowy. Samochód jest ostatnim benzynowym Ferrari z silnikiem V8 umieszczonym centralnie w nadwoziu Coupe, co oznacza koniec pewnej ery. Przez pięćdziesiąt lat firma z Maranello miała w swoim dorobku umieszczone centralnie V8, począwszy od 308 GT4, a kończąc na samochodach takich jak 308 GTB, F355, F430 i F458 Italia. Ferrari będzie nadal produkować model F8 Spyder, a w skład linii będzie wchodził model Ferrari Roma Coupe i Spider. Mówi się również, że Ferrari pracuje nad nowym supersamochodem V12, który był niedawno zauważony podczas testów na drogach publicznych i szykuje się do wprowadzenia na rynek w 2024 roku SUV-a Purosangue.
Nabywcy poszukujący modeli Ferrari będą musieli zwrócić się ku hybrydowemu supersamochodowi 296 GTB, który posiada silnik V6 o pojemności 3,0 litra. Silnik ten w połączeniu z motorem hybrydowym produkuje łącznie 830 koni mechanicznych. To wyjątkowo imponujące osiągnięcie, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że 296 GTB to hybryda. Jednakże, dla wielu miłośników marki Ferrari, brak tradycyjnego silnika V8 w modelach mid-engine stanowi spore rozczarowanie. Ferrari, w swojej historii, stworzyło wiele ikonicznych modeli, wśród których na pewno można wymienić wiele świetnie zaprojektowanych i wyjątkowo wydajnych mid-engine V8. W końcu, ten typ silnika jest jednym z najbardziej lubianych i cenionych przez miłośników motoryzacji, a jego brak w ofercie Ferrari może być odczuwalny dla niektórych.
Jednakże, trzeba pamiętać, że Ferrari to marka, która zawsze patrzy w przyszłość. W ostatnich latach, firma z Maranello zdecydowanie skupiła się na rozwoju technologii hybrydowej i elektrycznej, czego przykładem są takie modele jak hybrydowy SF90 Stradale. Ferrari jest jednym z pierwszych producentów supersamochodów, którzy zdecydowali się wprowadzić technologię hybrydową do swoich pojazdów.
Źródło: Car and Driver
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.