Renault zmodyfikowało całą gamę Megane na rok modelowy 2020. Najważniejszym dodatkiem, a zarazem nową odmianą jest wersja plug-in. Poza innowacyjnym dla Renault napędem, Megane przejdzie jeszcze kilka subtelnych aktualizacji.
Megane w wersji hybrydowej dostępne będzie jedynie w wersji kombi. Odmiana nazwana E-Tech, wyposażona jest w silnik o pojemności 1,6 litra z dwoma motorami elektrycznymi o łącznej mocy wyjściowej 160 koni mechanicznych. Samochód wyposażony jest w akumulator o pojemności 9,8 kWh, który pozwala na jazdę w trybie elektrycznym przez 50 kilometrów. Renault chwali się, że ich pojazd emituje mniej niż 40 gramów dwutlenku węgla na kilometr, ale oficjalna wartość WLTP nie została jeszcze ogłoszona.
Model oferuje jazdę w trzech przeznaczonych do tego trybach. Pierwszy z nich nosi nazwę PURE. Korzysta on jedynie z układu elektrycznego, jeżeli oczywiście akumulator na wystarczającą ilość energii. Drugi z nich o nazwie MYSENSE oferuje jazdę, która zoptymalizuje układ elektryczny w celu jak najniższych kosztów eksploatacji oraz wyposażony jest w funkcję, która pomoże w zaoszczędzeniu energii. Ostatni z nich to tryb jazdy SPORT. Jak sama nazwa wskazuje, w tym trybie kierowca będzie mógł skorzystać z pełnego potencjału trzech silników.
Co ze zmianami wizualnymi? To właśnie jeden z tych liftingów, w których zmiany wyglądu samochodu dostrzeże jedynie sprawne oko. Zmiany obejmują nowy przedni zderzak, chromowane wykończenia w osłonach świateł przeciwmgielnych oraz nowe owiewki. Do wyposażenia opcjonalnego dołączą również nowe 16 i 18 calowe, nowe obręcze kół. Zmiany zauważalne będą również w palecie kolorów. Do gamy dołączą trzy nowe lakiery : Solar Copper, Baltic Grey oraz Highland Grey. Wszytskie wersje otrzymają również nowe reflektory LED Pure Vision.
Nowy wyświetlacz, ze znakomitym systemem info-rozrywki, ma teraz 10,2 cala. Cała konsola środkowa ma nowy wygląd. W zależności od wybranego poziomu wykończenia, możemy uzyskać nowe opcje tapicerki. Nowością we wnętrzu, a raczej subtelnym smaczkiem jest bezramkowe lusterko wsteczne. Co jeśli chodzi o silniki? Tutaj też są zmiany. Gama silników benzynowych zaczyna się od jednostki 1,3 TCe. Warianty mocy jakie możemy posiadać wykorzystując przy napędzie naszego auta ten silnik to wersje 115, 140 oraz 160 koni mechanicznych. Motor o pojemności 1,0 litra i mocy 120 koni mechanicznych dołączy do gamy pod koniec 2020 roku. Dla fanów silników wysokoprężnych również mamy dobre wieści. Renault proponuje dwa warianty mocy diesla o mocy 95 oraz 115 koni mechanicznych. Pierwszy z nich połączony jest z manualna, sześciobiegową skrzynią biegów, a drugi z siedmiobiegowym automatem.
Najlepsze zostawiamy na koniec. Wybierając najgorętszą odmianę Megane, czyli R.S, w wersji z automatyczną skrzynią biegów otrzymamy 20 koni mechanicznych więcej niż aktualnie. Moment obrotowy został podniesiony do bezpiecznych 420 Nm. Kolejną ważną zmianą jest dodanie zaworu mechanicznego do układu wydechowego w celu ręcznej modyfikacji ścieżki dźwiękowej silnika. W Europie zmodernizowane Megane będzie dostępne latem.
Foto. materiały prasowe Renault