Nowy Volkswagen Golf sprostał oczekiwaniom i został najlepiej sprzedającym się modelem w 2020 na terenie Europy oraz Niemiec.
Za Volkswagenem niezwykle pracowity rok biorąc pod uwagę to, ile ujrzeliśmy premier nowego Golfa. Legendarny model wyszedł jako hatchback w wersjach GTI, czyli sportowej, zawierającej silnik diesla GTD, hybrydowej GTE, a nawet TGI, która mogła się pochwalić fabryczną instalacją gazową. Pod koniec roku do gamy dołączył najszybszy model R oraz wersja kombi, czyli Variant. Dla fanów jazdy off-roadowej marka z Wolsfburgu zaprezentowała model Alltrack. Volkswagen Golf ósmej generacji okazał się wielkim sukcesem już w pierwszym roku sprzedaży w Europie, a rocznik modelowy 2022 do USA ma wejść już w 2021.
Z Golfem 8 płynnie kontynuujemy pełną sukcesów historię zapoczątkowaną przez poprzednie generacje. Samochód wciąż wyznacza standardy w wielu wymiarach. Po tym, jak wybuch pandemii koronawirusa wiosną przeszkodził premierze rynkowej, która dopiero się zaczynała, Golf musiał dużo nadrobić w drugiej połowie roku. Dostępność wszystkich wersji takich jak GTI, GTD i GTE dała wiatru w żagle w trzecim kwartale.
Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen
Liczby robią wrażenie, ponieważ podczas 2020 roku na europejskich ulicach pojawiło się 312 tysięcy nowych Golfów, z czego aż 179 tysięcy zostało zakupione na terenie Niemiec. Na uwagę zasługuje także fakt, iż co trzeci model posiadał napęd hybrydowy, co z pewnością przyczyniło się do zmniejszenia emisji szkodliwych spalin. Volkwsagen Golf nie jest jedynym samochodem od marki z Wolsfburga, który szturmem zajął niemiecki rynek. Dwa pozostałe miejsca na podium należały do Tiguana oraz Passata. Ponadto Golf został nazwany najlepszym kompaktowym samochodem w Niemczech i cieszył się ogromną popularnością w testach przeprowadzanych przez największe motoryzacyjne portale takie jak Auto Bild, czy też Auto Motor und Sport.
Chciałbym podziękować wszystkim klientom, którzy nam zaufali. Moje podziękowania kieruje także do całego naszego zespołu, który wykonał świetną pracę podczas ciężkiego okresu spowodowanego przez pandemię koronawirusa.
Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen
Foto. materiały prasowe producenta