Redaktor | Fotograf

Nowa generacja podstawowego modelu Porsche 911 z serii GT przynosi także wiele zmian aerodynamicznych i technicznych. Silnik rozwija teraz 10 koni więcej.

Poprzednia generacja Porsche 911 GT3 była jednym z najchętniej wybieranych z najchętniej wybieranych samochodów torowych. Legenda odmian spod znaczka GT w modelu 911 jest jednak znacznie dłuższa. Debiutująca dzisiaj nowa generacja GT3 będzie więc musiała pokonać wysoko postawioną poprzeczkę i spełnić wszelkie oczekiwania kierowców. Jednak patrząc na to, że samochód już pobił rekord należący do poprzedniej generacji aż o 17 sekund, możemy być o to spokojni. Jednak poza kwestiami technicznymi mocno zmieniono także podejście do stylistyki.

Nowe Porsche 911 GT3

Pierwszym co rzuca się w oczy jest ogromne skrzydło z tyłu. W porównaniu do poprzedniej generacji jest sporo większe, a także ma mocowania u góry, co ma większy sens z punktu widzenia aerodynamiki. Jest także szersze od zwykłej Carrery, oraz ma dwie centralne końcówki wydechu, podobnie jak w poprzedniej generacji. Z przodu w oczy rzucają się dwa dodatkowe wloty powietrza umieszczone na masce. Zmienił się także zderzak przedni. Trzeba przyznać, że całość wygląda znacznie bardziej agresywnie niż w 991. We wnętrzu można zobaczyć obrotomierz wyskalowany aż do 10 tysięcy obrotów, a także opcjonalne kubełkowe fotele. Egzemplarz ze zdjęć jest też wyposażony w manualną przekładnię.

Nowe Porsche 911 GT3

Podobnie jak w poprzedniej generacji, jest to ukłon do małej części odbiorców ceniących sobie to rozwiązanie. Oprócz manualnej skrzyni, będzie można także wybrać dwusprzęgłową, siedmiobiegową PDK. Oczywiście większość klientów prawdopodobnie skusi się na to drugie rozwiązanie, ponieważ jest to jedna z najszybszych przekładni na rynku i na torze pozwala na osiągnięcie lepszych czasów okrążenia. Niewiele zmian zaszło za to w silniku. GT3 wciąż napędza 4-litrowy, 6-cylindrowy bokser. Naturalnie wciąż wolnossący. Teraz rozwija on jednak 510 koni i kręci się aż do 9000 obrotów. Zawieszenie jest znacznie poprawione względem zwykłych odmian 911 992 i nie zawiera żadnych części pochodzących z nich.

Nowe Porsche 911 GT3

Wszystkie te zmiany pozwoliły pobić czas na Nordschleife należący do poprzedniej generacji GT3 po liftingu o 17 sekund. Według starej metody pomiaru, następcy udało się pokonać północną pętle w czasie 6:55. Jednak wrażenie robi czas na dłuższej nitce, czyli obecnie uznawanej i porównywanej. Porsche 992 GT3 udało się ją pokonać w czasie 6 minut i 59 sekund. Wszystko to sprawia, że faktycznie, Porsche jeszcze bardziej udoskonaliło samochód za wielu uznawany za już perfekcyjny.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *