Nowe Audi A3 Sedan debiutuje na rynku w dwóch wersjach silnikowych

Choć SUV’y przejęły rynek w znacznej części to jednak jest miejsce na takie samochody jak Audi A3 Sedan, które dają sporo możliwości i elegancki wygląd

Ponad miesiąc temu na rynku pojawiło się nowe Audi A3 w wersji Sportback i było wtedy bardzo prawdopodobne, że wkrótce pojawi się wersja Sedan. Dziś poznaliśmy ja oficjalnie i możemy powiedzieć, że wygląda lepiej niż się spodziewaliśmy. Co ciekawe, wersja Sportback nie doczeka się wariantu 3-drzwiowego, podobnie jak Golf, ale jednak na Sedana miejsce się znalazło. To daje nam do zrozumienia, że klienci Audi dalej są zainteresowani tego typu nadwoziem i nie tylko na SUV’ach się skupiają. Czy zatem jest możliwe, że powstanie Audi RS3 Sedan w najnowszej generacji? Na takie informacje musimy jeszcze poczekać, aczkolwiek dobra baza do tego jest. Przyjrzyjmy się jednak zatem wersji podstawowej.

Jeśli widziałeś Audi A3 zaprezentowane w marcu to nie będziesz zszokowany. Wersja Sedan różni się tylną sekcją, gdzie pojawiła się dłuższa klapa bagażnika przez co auto jest większe. Jednak nawet tak względnie łatwo wyglądający zabieg trzeba przeprowadzić umiejętnie i Audi to się udało. Samochód wygląda zgrabnie i schludnie, a do tego zachowuje swoją lekkość. W przypadku nowej generacji nie można Audi A3 odmówić, że jednocześnie stara się ono być eleganckie i sportowe, co dla tego modelu jest niezwykle ważne, gdyż znajduje się na samym końcu spośród wszystkich sedanów marki. Już teraz w podstawowej wersji widać sportowe zacięcie, a do wariantów S oraz RS jeszcze daleka droga, także poprzeczka została zawieszona wysoko.

W środku mamy jeden ekran główny na środku deski rozdzielczej o przekątnej 10,3 cala oraz drugi, pełniący rolę wirtualnego kokpitu o przekątnej 12,3 cala. Można zauważyć, że deska rozdzielcza została podzielona na 3 segmenty – kierowca, multimedia, pasażer. Nie zabrakło oczywiście dużych wlotów powietrza (troszkę inspirowanych Lamborghini poprzez swój kształt), które w nowej generacji są elegancko ukryte w zabudowie deski rozdzielczej. Konsola środkowa dalej zawiera dużo przycisków fizycznych do obsługi najpotrzebniejszych funkcji multimediów i klimatyzacji, co na pewno doceni wielu kierowców, bo nawet mając przed oczami duży ekran, łatwiej jest korzystać z przycisków znając ich układ na pamięć. Konsola środkowa jest bardzo zbliżona do tej znanej z nowego Golfa MK8, gdzie mamy prawie, że identyczny przycisk Start/Stop oraz dźwignię automatycznej skrzyni biegów.

Pod maską są dostępne dwa silniki. Pierwszy z nich to jednostka 1.5 TSI (A3 35) o mocy 150 KM, którą możemy połączyć z 6-biegową przekładnią manualną lub 7-biegową skrzynią S-tronic. Wersja ze skrzynią automatyczną wyposażona jest w wykorzystuje 48-woltowy układ hybrydowy, który dodaje do silnika 50 Nm, odzyskując energie z hamowania. Dzięki temu możemy zaoszczędzić aż 0,4 litra w cyklu miejskim. Oprócz tego mamy silnik wysokoprężny o pojemności 2-litrów oraz mocy na poziomie 150 KM. Tutaj mamy dostępną tylko przekładnię automatyczną.

W najbliższym czasie powinny pojawić się też wersje hybrydowe lub nawet w pełni elektryczne, jednak o tym Audi będzie informować na bieżąco. My czekamy na wersję S3 Sedan oraz RS3 Sedan, które to będą naprawdę ciekawymi propozycjami. Audi A3 Sedan jako rywal dla Mercedesa klasy A oraz niedawno zaprezentowanego BMW serii 2 Gran Coupe wygląda bardzo dobrze i jeśli zostanie wyposażone w odpowiednią gamę jednostek to może napsuć krwi rywalom. Ceny dla rynku polskiego powinniśmy poznać w najbliższym czasie.

Foto. materiały prasowe producenta