Mercedes-AMG SL63 S E Performance – choć ta nazwa może wydawać się skomplikowana, kryje się za nią całkiem prosta interpretacja. Jest to najmocniejszy wariant nowego sportowego cabrio, które opiera się na napędzie hybrydowym. Łączna moc na poziomie 816 koni mechanicznych sprawia, że osiągi są fenomenalne, a jazdą z otwartym dachem można się delektować nawet w całkowitej ciszy.
Po wielu latach obecności na rynku, nowa generacja Mercedesa SL przynosi wiele nowości. Pierwszą z nich jest silnik 4-cylindrowy, który pojawił się po raz pierwszy w historii. Podobnie jest z debiutującą właśnie odmianą Mercedes-AMG SL63 S E Performance, która wprowadzi model z otwartym dachem w czasy elektryfikacji. Poza niezwykłą mocą na poziomie 816 koni mechanicznych, przyniesie ona również możliwość jazdy tylko na prądzie, a także fenomenalne osiągi. Jednak czy świat jest już gotowy na hybrydowego Mercedesa SL?
Zdecydowanie będą na niego gotowi fani mocnych wrażeń. Sprawdzony układ hybrydowy pojawił się już między innymi w modelu AMG GT 4Door, a także w nowej S-Klasie. Również w przypadku modelu SL mamy do czynienia z jednostką 4.0 V8 pod maską, która jest wspierana przez silnik elektryczny. Łączna moc układu to aż 816 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy wynosi 1420 niutonometrów. Mercedes-AMG SL63 S E Performance rozpędzi się do setki w zaledwie 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 317 kilometrów na godzinę. Jak przystało na Mercedesa ze znaczkiem E Performance, bateria nie ma zapewnić jak największego zasięgu, a jedynie poprawiać osiągi. W związku z tym ma ona zaledwie 6,1 kWh, co zapewni 13 kilometrów zasięgu na samym prądzie.
Podobnie jak w przypadku innych modeli, również tutaj wersja E Performance nie wyróżni się specjalnie na tle pozostałych odmian. Przede wszystkim będzie ją można poznać po oznaczeniach z czerwoną obwódką, a także dodatkowym porcie ładowania. Pozostałe elementy stylistyczne, takie jak cztery końcówki wydechu, można spotkać również w słabszych odmianach modelu. Bogatsze wyposażenie względem nich kryje się pod spodem. Najmocniejszy SL posiada układ dwóch osi skrętnych, a także AMG Active Ride Control w standardzie. Układ 4Matic + pozwala cieszyć się napędem na tył na żądanie kierowcy.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments