Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Tył samochodu to zazwyczaj obszar, który zasługuje na szczególną uwagę podczas konstrukcji, zwłaszcza jeśli chodzi o elementy bezpieczeństwa. Ostatnio Porsche ogłosiło nietypowy recall dotyczący niewielkiej liczby modeli Porsche 718 Cayman i Boxster. Powód? Zbyt daleko wysuwające się aktywne skrzydło z tyłu pojazdu.

Nietypowy recall dotyczy 53 egzemplarzy modeli Porsche 718 Cayman i Boxster z lat 2023 i 2024, konkretnie 718 Cayman GTS 4.0, 718 Boxster GTS 4.0 oraz 718 Boxster S. Powodem tego nietypowego wezwania do serwisu jest problem z aktywnym skrzydłem umieszczonym z tyłu pojazdu. Co ciekawe, mogłoby się wydawać, że auta, takie jak Porsche 911 GT3 czy RS, posiadające znacznie wyższe skrzydła, byłyby bardziej narażone na tego rodzaju problemy. Niemniej jednak, dokumentacja dostarczona National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) wyjaśnia, że wysoko umieszczone skrzydło może zakłócać widoczność centralnej lampy stopu (CHMSL), co jest sprzeczne z przepisami bezpieczeństwa.

Porsche Cayman i Boxster ze zbyt wystającym spoilerem - akcja serwisowa

Producent dowiedział się o problemie w październiku 2023 roku, gdy odkryto, że jeden z pracowników fabryki błędnie ponownie zakodował jednostkę kontroli elektroniki pojazdu. W rezultacie aktywne skrzydło podnosiło się wyżej, niż to było zamierzone. Warto jednak zaznaczyć, że przeprowadzona analiza terenowa nie wykazała żadnych przypadków uszkodzenia, wypadków ani innych skarg związanych z tym problemem, co Porsche uwzględniło w dokumentacji przekazanej NHTSA.

Aby rozwiązać tę nietypową sytuację, technicy Porsche zaplanowali instalację nowego kodu dla jednostki kontroli elektroniki pojazdu z tyłu. Proces naprawy rozpocznie się 2 lutego 2024 roku, kiedy to firma rozpocznie wysyłanie listów zawiadamiających właścicieli dotkniętych samochodów. Dla właścicieli, którzy obawiają się, że ich pojazdy mogą być objęte tym recall’em, zaleca się sprawdzenie strony NHTSA i wprowadzenie numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN), aby potwierdzić ewentualne zaangażowanie ich auta w tej akcji serwisowej. W ten sposób Porsche podejmuje kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa i zadowolenia swoich klientów, nawet w przypadku nietypowych sytuacji związanych z elementami takimi jak aktywne skrzydło.

Porsche Cayman i Boxster ze zbyt wystającym spoilerem - akcja serwisowa

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *