Manhart MH5 GTR na bazie M5 CS – więcej mocy i dużo subtelnych zmian

BMW M5 CS jest jednym z najbardziej limitowanych modeli marki. Pomimo tego wielu tunerów stwierdziło, że warto na jego podstawie zrobić własne projekty. Jednym z nich jest Manhart, który stworzył już wiele szalonych odmian BMW. Teraz jednak przyszła pora na nieco bardziej subtelny pod względem stylistyki model. MH5 GTR rozwinie za to aż 788 koni mechanicznych.

Manhart od wielu lat specjalizuje się w tuningu różnych modeli BMW. Projekty tunera są spektakularne szczególnie pod względem mocy. Tym razem przyszła pora na unikatowy model M5 CS. Tak jak zwykle, Manhart skupił się na osiągnięciu jak najlepszych osiągów i mocy. Trzeba przyznać, że całość prezentuje się całkiem nieźle, a osiągnięte wartości robią wrażenie. Projekt otrzymał nazwę Manhart MH5 GTR.

Manhart MH5 GTR na bazie M5 CS - więcej mocy i dużo subtelnych zmian

Pod względem wyglądu zewnętrznego, łatwo zauważyć, że mamy do czynienia właśnie z Manhartem. Choć tuner nigdy nie skupia się na zbyt efektownym designie, stosuje kilka charakterystycznych dla siebie elementów. Przede wszystkim są to naklejki z oznaczeniem modelu, czyli MH5 GTR, a także z oznaczeniem producenta. Ponadto, przez całą długość samochodu przebiega ozdobna szara linia. Nie mogło także zabraknąć charakterystycznych, 21-calowych felg. Manhart zastosował także zawieszenie KW, które pozwala na obniżenie samochodu. We wnętrzu pojawiły się emblematy Manharta, a także nowe dywaniki podłogowe. Ogólnie stylistyka samochodu jest dość zachowawcza, co z pewnością spodoba się wielu klientom.

Manhart MH5 GTR na bazie M5 CS - więcej mocy i dużo subtelnych zmian

Pod względem technicznym, najważniejsze zmiany są jednak pod maską. Oczywiście wciąż znajdziemy tam silnik 4,4 V8, który w M5 CS rozwija 635 koni mechanicznych. W przypadku MH5 GTR, Manhart podniósł ją do poziomu 788 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz aż 935 niutonometrów. Udało się to osiągnąć dzięki modyfikacji oprogramowania, a także wydechu. Dzięki temu, MH5 GTR powinien brzmieć znacznie lepiej. Tuner nie pochwalił się, jaki wpływ te wyniki będą miały na osiągi samochodu. Niestety, Manhart nie wprowadzi tego modelu do seryjnej produkcji. Powstanie jedynie jeden egzemplarz.

Foto. materiały prasowe producenta