Lotus Emira First Edition trafia na rynek USA z ceną 94 tysięcy dolarów

Emira to najnowszy model brytyjskiego producenta. Choć jej rozmiary są małe, cena wcale taka nie jest. Odmiana First Edition sportowego Lotusa właśnie trafiła na rynek amerykański. Jej cena to 94 tysiące dolarów, jest więc dość drogo. Dla bardziej oszczędnych w 2023 roku na rynek trafi o 20 tysięcy tańsza odmiana podstawowa.

Lotus od lat jest znany z produkowania małych samochodów sportowych. Choć najpierw pod maskę trafiały małe jednostki czterocylindrowe, potem modele Lotusa napędzane były także silnikami V6. Niedawno zaprezentowana Emira należy do tej drugiej grupy. Samochody można już zamawiać, a na rynku amerykańskim jest dostępna odmiana First Edition, która będzie kosztowała 94 tysiące dolarów. To niemało, jednak patrząc na to co mały Lotus oferuje, z pewnością skusi się na niego wielu klientów.

Lotus Emira First Edition trafia na rynek USA z ceną 94 tysięcy dolarów

W standardzie otrzymujemy bowiem bogate wyposażenie. Pod względem luksusu z pewnością będą to elektryczne, podgrzewane fotele, a także duże wyświetlacze. Pierwszy z nich, zastępujący zegary, ma wielkość 12,3 cala, a drugi, środkowy 10,3 cala. Obsługuje on Android Auto i Apple CarPlay. Kupując First Edition na pokładzie mamy także tempomat, czy oświetlenie ambientowe. Mamy jednak do wyboru dwa pakiety dodatkowego wyposażenia. Convenience Pack doposaża Lotusa w czujniki parkowania, kamerę cofania, czujnik deszczu i fotochromatyczne lusterka.

Lotus Emira First Edition trafia na rynek USA z ceną 94 tysięcy dolarów

Pod maską tej odmiany znajdzie się 3,5-litrowa jednostka V6. Dzięki doładowaniu rozwinie ona moc 405 koni mechanicznych. W standardzie otrzymujemy skrzynię manualną, jednak za dopłatą Emira jest oferowana z 6-stopniowym automatem. W tej drugiej opcji, Lotus przyspieszy do setki w 4,2 sekundy, a licznik zatrzyma się na 290 kilometrach na godzinę. Spokojnie, jeśli nie stać cię na Emirę First Edition, niedługo nadejdzie tańsza opcja. W 2023 roku na rynek trafi słabsza wersja, napędzana czterocylindrową jednostką AMG. Będzie ona nieco słabsza niż Emira First Edition, jednak również zauważalnie tańsza. Różnica ma wynieść aż 20 tysięcy dolarów, dzięki czemu standardowa Emira ma kosztować 74 tysiące dolarów.

Foto. materiały prasowe producenta