Lexus zapożyczył dawny slogan reklamowy Adidasa

Hasło “All in” zapewne większości osób kojarzy się ze znaną marką odzieży sportowej. Lexus może to wkrótce zmienić swoimi nowymi reklamami.

Slogan reklamowy to jedna z najważniejszych, o ile nie najważniejsza część całego marketingu każdej marki. Chwytliwy slogan, pisany, mówiony, bądź wyśpiewany (albo wszystko na raz), to gwarantowany sukces i zainteresowanie konsumentów. Nic więc dziwnego, że światowi giganci, również ci motoryzacyjni, nawet ci ustabilizowani i renomowani na rynku światowym wydają horrendalne kwoty każdego roku na ten właśnie cel. Slogan o którym dziś tu mowa na pewno znacząco poprawił jego pomysłodawcy sytuację finansową. Lecz nie o pieniądzach tu, a o swego rodzaju marketingowym deja vu. Tak się bowiem składa, że hasło, którego użył Lexus może wydawać się wielu osobom dziwnie znajomy.

Lexus

I trudno się dziwić. Hasło “All in” zostało bowiem użyte w największej do dnia dzisiejszego kampanii reklamowej światowego giganta odzieżowego – Adidas. W roku 2011 marka ta rozpoczęła kampanię mającą dotrzeć do wszystkich ludzi zafascynowanych swoimi pasjami i poświęconych im. Z podobnego założenia wyszedł teraz japoński producent samochodów klasy premium, przy okazji premiery nowej generacji modelu IS, na rok 2021.

Powstały dwa główne, flagowe klipy promocyjne z udziałem nowego IS’a. Oba przedstawiają mocno zaangażowanych w swoje pasje i hobby młodych ludzi. Motywem przewodnim całej akcji jest potrzeba wejścia w coś co się kocha na całego, a co za tym idzie wybranie sportowego sedana, który jest bezkompromisowy – tak jak IS według Lexusa. Co ciekawe, producent do współpracy przy powstawaniu klipów zaprosił nie aktorów, a małych influencerów. Warto też wspomnieć o tym, że powstały różne wersje klipów na różne rynki, tak aby przedstawiały one każdą możliwą grupę etniczną. Nie pominięto także społeczności LGBTQ+.

Mimo iż niektórzy mogliby zarzucić gigantowi odrobinę lenistwa i brak kreatywności, z pewnością spoty trafią w serca wielu młodych, ale i zamożnych klientów. Spoty będą puszczane podczas różnych wydarzeń, między innymi rozgrywek sportowych ligi NBA.

Źródło: Materiały prasowe producenta