KTM X-Bow GT-XR oficjalnie zaprezentowany – 500 koni z silnika Audi RS3

KTM to uznany producent motocykli i samochodów sportowych. Do tej pory, były to jednak auta przeznaczone głównie na tor, takie jak model X-Bow GT. Nikt o zdrowych zmysłach nie poruszał się takim autem na co dzień. Teraz przyszła jednak pora na model oparty na samochodzie GT2. W zasadzie jest to właśnie takie auto z homologacją drogową. Nowy model otrzymał nazwę X-Bow GT-XR.

W ostatnim czasie wiele marek oferuje auta, które służą głównie do jazdy na torze, jednak można bez problemu dojechać tam nimi na kołach. Są to przykładowo takie samochody jak Dallara Stradale czy Lotusy w wyścigowych wersjach. W gronie tych producentów jest także KTM, który do tej pory oferował w tym obszarze głównie model X-Bow GT. Pomimo tego, marka miała też w ofercie model GT2, który nie mógł być prowadzony na drogach publicznych. Teraz jednak się to zmieni, ponieważ KTM wprowadził do oferty model X-Bow GT-XR.

KTM X-Bow GT-XR oficjalnie zaprezentowany - 500 koni z silnika Audi RS3

Już z zewnątrz widać, że mamy do czynienia z prawdziwą bezkompromisową wyścigówką. GT-XR otrzymał pełną zabudowę, a także wiele elementów aerodynamicznych. Co ciekawe, drzwi otwierają się w stylu Batmobilu, czyli do góry. Co ciekawe, w praktyczności pomaga także duży zbiornik paliwa, który mieści aż 96 litrów benzyny. Przekłada się to na teoretyczny zasięg wynoszący 1000 kilometrów przy spokojnej jeździe. Pomaga w tym także masa, która wynosi jedynie 1250 kilogramów.

KTM X-Bow GT-XR oficjalnie zaprezentowany - 500 koni z silnika Audi RS3

Pod maską jest równie ciekawie. Pracuje tam bowiem jednostka z… Audi. Dokładniej to 5-cylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra. Co ciekawe, został on nieco zmodyfikowany. KTM X-Bow GT-XR może się pochwalić mocą na poziomie 500 koni mechanicznych. Z Audi pochodzi także 7-biegowa skrzynia biegów DQ500. W przypadku KTM-a napęd trafia jednak jedynie na tył. Przyspieszenie do setki zajmuje jedynie 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 280 kilometrów na godzinę. W opcji znajdziemy między innymi system podnoszenia przedniej osi i ceramiczne hamulce. KTM X-Bow GT-XR nie będzie jednak tani. Cena egzemplarza bez wyposażenia dodatkowego to 284 tysiące euro.

Fot. materiały prasowe producenta