Aby jak najbardziej uwydatnić charakter G-Klasy, Mercedes zaoferował do niej właśnie nowy pakiet. Professional Line znacznie uwydatnia cechy pierwotne terenówki. Zwiększa jej możliwości terenowe i sprawia, że wygląda jak auto, któremu niestraszne żadne drogi.
W ostatnich latach każdy chce mieć auto, które ma większe zdolności terenowe. W związku z tym kompakty są powoli wypierane przez crossovery, a coraz więcej modeli otrzymuje odmiany uterenowione. Nie inaczej jest w przypadku Mercedesa. Nie tak dawno na rynek trafiła Klasa E w wersji All-Terrain, a wczoraj na targach IAA zaprezentowano C-Klasę w takiej odmianie. Jednak nie są to najbardziej nastawione na teren modele producenta ze Stuttgartu. Zdecydowanie, jeśli pomyślimy o aucie terenowym Mercedesa, pierwszym co mamy przed oczami jest G-Klasa. Najlepiej w wersji Professional Line.
To właśnie na niej skupił się producent na targach IAA w Monachium. Pokazano tam między innymi elektryczny koncept EQG, a ponadto konwencjonalną wersję Professional Line. Wyróżni się ona kilkoma cechami, które zwiększą potencjał terenowy Klasy G. Są to między innymi chlapacze, specjalne, 18-calowe felgi z oponami terenowymi, a także kratki chroniące przednie lampy. Nie jest to jednak koniec, ponieważ w opcji Klasę G można wyposażyć w specjalną drabinkę z tyłu, a także w specjalny dach, który pozwala nawet na rozbicie namiotu. Również tylne koło zapasowe wygląda teraz inaczej i nie ma pełnej obudowy.
Jest to jedynie część zmian jakie czekają nas w roku modelowym 2022 G-Klasy. Ponadto będzie można zamawiać przyciemniane tylne szyby, a oświetlenie Ambiente będzie miało 64 opcje kolorystyczne zamiast 8. W standardzie pojawi się teraz hak holowniczy i przygotowanie pod system multimedialny dla pasażerów z tyłu. Oczywiście nowej Klasie G, nawet w wersji Professional Line, jeszcze nieco brakuje do bycia kompletnym autem terenowym. Jest to jednak pewnego rodzaju zwiększenie możliwości terenowych. Zapewne na szczycie gamy modelowej Klasy G pojawi się odmiana 4×4^2, która będzie miała dużo więcej zmian, a przede wszystkim większy prześwit i zmienione zawieszenie.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf