Hyundai zaliczył naprawdę mocne wejście do świata hot-hatchy. Model i30N sporo namieszał w tym segmencie, zresztą nie bez powodu. Świetne prowadzenie, a także wysoka moc pozwoliły na zaskarbienie sobie wielu fanów. Na początku auto miało w ofercie jedynie manualną skrzynię biegów, jednak niedawno, przy okazji liftingu, pojawiło się także DCT. Jak poradzi sobie na niemieckiej autostradzie?
Segment hot-hatchy od zawsze wzbudzał wiele emocji. Bez wątpienia, ciężko jest wyróżnić się na tle konkurencji, zwłaszcza takiej, która ma ogromne doświadczenie i bogatą historię. Hyundai pokazał jednak, że można to zrobić, pokazując model i30N. Pozwolił on marce na podniesienie swojego statusu, a także nieco poprawił jej postrzeganie. Koreańczycy odwalili kawał dobrej roboty przy tym samochodzie. Niedawno, kompakt przeszedł lifting, który znacznie poprawił stylistykę. Jednak nie tylko to się zmieniło. W przypadku sportowej odmiany N, w ofercie pojawił się dodatkowo 8-biegowy automat DCT. Jak się sprawdza?
To postanowił przetestować kanał AutoTopNL, który zwyczajowo zabrał samochód na próbę autostradową. Co ciekawe, i30N wyposażony w DCT ma dodatkową funkcję NGS, która na 30 sekund podkręca nieco parametry auta i przygotowuje go do błyskawicznego wystrzelenia, np. w celu wyprzedzenia. Moc maksymalna to 280 koni mechanicznych, a moment obrotowy wynosi 353 niutonometry. Są to normalne liczby na tle konkurencji. Taką moc rozwija też Ford Focus ST, czy Renault Megane RS. Silnik Hyundaia, czyli 2.0 T-GDI zapewnia świetne osiągi.
Czas do setki to około 5,5 sekundy, a elastyczność od 80 do 120 kilometrów na godzinę z DCT to zaledwie 3,3 sekundy. Czas od 100 do 200 kilometrów na godzinę to 13,9 sekundy. Są to bez wątpienia znakomite czasy w tym segmencie. Auto na autostradzie osiągnęło licznikowe 248 kilometrów na godzinę, co również jest świetnym wynikiem. Jeśli komuś nie pasuje automatyczna zmiana biegów, zawsze może skłonić się ku 6-biegowej skrzyni manualnej, która również jest znakomita.
Film: AutoTopNL
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf