Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

W nowych samochodach coraz częściej narzekamy na słaby dźwięk wydechu, a czasami producenci stosują fałszywe końcówki wydechu. Jak jest w nowym Audi S3?

Choć jeszcze nie było premiery nowej generacji Audi A3, a model S3 stanowi dopiero wstęp do świata RS, to jednak w sieci pojawiły się oficjalne informacje na temat auta. Wiemy już, że będzie dysponować mocą 310 KM (dokładnie tyle samo co nowa Cupra Leon) i otrzyma napęd na wszystkie koła. Łatwo można wywnioskować, że VAG chce umieścić S3 nieco niżej od Golfa R, lecz finalnie nie wiadomo, które auto wypadnie lepiej. Teraz został udostępniony film prezentujący osiągi zakamuflowanego S3, a przy tej okazji nagrano dźwięk silnika 2.0 TFSI, który znajdzie się pod maską. Jak zatem wypada Audi w dobie coraz to bardziej restrykcyjnych norm spalin i zastrzeżeń klientów do dźwięku silników w ich samochodach?

Przede wszystkim należy zaznaczyć na wstępie, że zarówno na zdjęciach jak nagraniu wideo widać, że nowe S3 otrzyma prawdziwe końcówki wydechu, które będą spełniały swoje zadanie. To dosyć ważne w momencie, gdy praktycznie normą stało się obserwowanie jak dym z rury wydechowej zamiast z eleganckiej, sportowej końcówki wydobywa się spod auta. Martwi jednak fakt, że przynajmniej w wersji przed produkcyjnej, wloty powietrza są atrapą, bo za nimi jest dodatkowa warstwa plastiku, która nie przepuszcza powietrza. To również dosyć popularny zabieg, że auto wygląda jakby cały przód miało wypełniony wlotami powietrza, a producent stworzył je, aby zapewnić odpowiednią wentylację, jednak faktycznie tylko co któryś wlot jest prawdziwy. Pozostałe wloty są po prostu atrapami, chociaż trzeba przyznać, że jeśli się nie przyjrzymy to wygląda to bardzo dobrze. Skupmy się jednak na tym jak faktycznie brzmi auto.

Nie ma co oczekiwać, że nowe S3 będzie brzmiało chociażby tak dobrze jak RS3 generacji 8V, bo 2.0 R4 nigdy nie zbliży się dźwiękiem do 2.5 R5. Mimo to możemy się spodziewać, że wstydu nie będzie, a nowe Audi S3 wyróżni się na drodze już z daleka. Pytanie tylko czy faktycznie w produkcji będzie tak samo czy to tylko materiał promocyjny, który finalnie może nieco się różnić. Miejmy nadzieję, że po premierze będzie tylko lepiej. Nowe S3 może być chyba zwiastunem dobrej przyszłości dla RS3, bo jeśli odświeżone 2.0 TFSI daje takie wrażenia dźwiękowe to w przypadku RS3 może być nawet lepiej niż w poprzedniej generacji. Sprawdźcie sami jak to auto brzmi w filmie poniżej

Foto. materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *