Redaktor | Fotograf

Hyundai nieco namieszał w świecie hot-hatchy swoim i30N. Model niedawno przeszedł lifting, przy okazji którego otrzymał opcjonalną 8-biegową skrzynię DCT. Zbiera ona bardzo dobre opinie, jednak jak radzi sobie w naturalnym środowisku sportowego kompakta, czyli na torze? To sprawdził magazyn Sport Auto i to na nie byle jakim torze, bo Nurburgringu. I30N było tam intensywnie testowane, dzięki czemu powinno poradzić sobie całkiem nieźle.

Hyundai po wprowadzeniu na rynek modelu i30N może być z siebie dumny. Poza oczywiście sukcesem sprzedażowym, pomógł on producentowi w ugruntowaniu swojej pozycji. Pokazał również, że można bez bogatej historii stworzyć rasowego hot-hatcha. Niedawno model przeszedł lifting, który poza oczywistymi zmianami stylistycznymi, przyniósł jeszcze techniczną, która jest bardzo ważna. Hot-hatch otrzymał bowiem opcję 8-biegowej skrzyni DCT. W ostatnich latach coraz więcej osób decyduje się na zakup sportowych kompaktów właśnie ze skrzyniami automatycznymi, które są wygodniejsze w użytkowaniu na co dzień.

Jednak jak i30N z taką skrzynią radzi sobie na torze? Sprawdził to magazyn Sport Auto zabierając i30N DCT na jeden z najlepszych torów do sprawdzenia hot-hatchy. Chodzi oczywiście o Nurburgring, na którym zresztą i30N było wielokrotnie testowane. Ostateczny czas osiągnięty przez koreańskiego kompakta to 8:05,19, co jest bardzo solidnym wynikiem. Choć nie jest to oczywiście najlepszy czas w segmencie, jest on porównywalny do konkurencji. Najnowszy Golf GTI w wersji Clubsport 45 osiągnął czas 8:02,66. Rozwija on 20 koni i 8 niutonometrów więcej od i30N DCT.

Hyundai i30N DCT po liftingu pokonuje Nurburgring w nieco ponad 8 minut

Zarówno Golfem jak i Hyundaiem kierował znany Christian Gebhardt. Oba auta różniły jednak opony. i30N jechało na Pirelli P Zero Trofeo R, podczas gdy Volkswagen na Michelin Pilot Sport Cup 2. Jednak to Hyundai jest w tym zestawieniu znacznie tańszy, ponieważ jego cena jest bliższa standardowemu Golfowi GTI, który jest zauważalnie słabszy. Najlepszym wynikiem hot-hatcha w magazynie Sport Auto jest jednak Renault Megane RS Trophy-R, które pokonało tor w czasie 7:55,12.

Film: sport auto

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *