Porsche przyzwyczaiło nas, że w swoich samochodach supersportowych stosuje zazwyczaj prostą zasadę. Napęd na tył, nieziemska aerodynamika i wysoka moc. Ta ostatnia w modelach oznaczonych jako GT3 i GT3 RS pochodziła z silnika wolnossącego, jednak w przypadku GT2 RS, kierowca otrzymywał znacznego kopa w postaci turbiny. Wszystko wskazuje jednak, że nowa generacja modelu będzie hybrydowa.
Porsche 911 GT2 RS to bez wątpienia jeden z najważniejszych modeli marki. W każdej generacji modelu dostarcza najwyższą dawkę emocji przede wszystkim na torze wyścigowym. Dotychczas wersja ta oferowała niesamowitą moc dzięki ogromnej pojemności i turbosprężarkom. Podobnie ma być w najnowszej generacji modelu, jednak ma ona przynieść także zupełnie nowe rozwiązanie w tym segmencie. 911 GT2 RS generacji 992 ma otrzymać napęd hybrydowy. Porsche obiecuje jednak, że będzie to rozwiązanie, które przyniesie same korzyści.
![Hybrydowe Porsche 911 GT2 RS nadejdzie już niedługo](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/03/2023-porsche-911-gt3-rs-tribute-to-carrera-rs-makes-us-debut-1-1024x576.jpg)
Pomimo tego, że tego typu układy nie kojarzą się z niską masą i użytkowaniem na torze, GT2 RS nie ma mieć żadnych wad w tym obszarze. Cały układ hybrydowy ma pochodzić z wyścigowego 963 LMDh. Ma to zapewnić przede wszystkim ogromny zastrzyk mocy, a także momentu obrotowego. Poprzednia generacja GT2 RS rozwijała moc na poziomie 700 koni mechanicznych. W przypadku nowej generacji może być to aż o 100 koni więcej. Podobnie jak w poprzedniku, raczej nie ma co oczekiwać skrzyni manualnej. Prawdopodobnie jedyną możliwością będzie zakup skrzyni PDK. Napęd trafi oczywiście jedynie na tylną oś.
![Hybrydowe Porsche 911 GT2 RS nadejdzie już niedługo](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/03/2023-porsche-911-gt3-rs-tribute-to-carrera-rs-makes-us-debut-1024x576.jpg)
Co ważne, masa GT2 RS także ma być podobna do tej, którą znamy z poprzedniej generacji. Dodatkowa masa, związana z nowym układem ma nie przekroczyć 100 kilogramów. Jest to znakomity wynik jak na układ hybrydowy. Ponadto dodatkowa masa w postaci baterii, ma trafić w miejsce tylnej kanapy, co pozwoli lepiej wyważyć auto. Podobnie jak w innych autach tego typu, układ hybrydowy nie będzie nastawiony na oszczędność paliwa, a ma przynieść znaczną poprawę osiągów.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments