Porsche przyzwyczaiło nas, że w swoich samochodach supersportowych stosuje zazwyczaj prostą zasadę. Napęd na tył, nieziemska aerodynamika i wysoka moc. Ta ostatnia w modelach oznaczonych jako GT3 i GT3 RS pochodziła z silnika wolnossącego, jednak w przypadku GT2 RS, kierowca otrzymywał znacznego kopa w postaci turbiny. Wszystko wskazuje jednak, że nowa generacja modelu będzie hybrydowa.
Porsche 911 GT2 RS to bez wątpienia jeden z najważniejszych modeli marki. W każdej generacji modelu dostarcza najwyższą dawkę emocji przede wszystkim na torze wyścigowym. Dotychczas wersja ta oferowała niesamowitą moc dzięki ogromnej pojemności i turbosprężarkom. Podobnie ma być w najnowszej generacji modelu, jednak ma ona przynieść także zupełnie nowe rozwiązanie w tym segmencie. 911 GT2 RS generacji 992 ma otrzymać napęd hybrydowy. Porsche obiecuje jednak, że będzie to rozwiązanie, które przyniesie same korzyści.
Pomimo tego, że tego typu układy nie kojarzą się z niską masą i użytkowaniem na torze, GT2 RS nie ma mieć żadnych wad w tym obszarze. Cały układ hybrydowy ma pochodzić z wyścigowego 963 LMDh. Ma to zapewnić przede wszystkim ogromny zastrzyk mocy, a także momentu obrotowego. Poprzednia generacja GT2 RS rozwijała moc na poziomie 700 koni mechanicznych. W przypadku nowej generacji może być to aż o 100 koni więcej. Podobnie jak w poprzedniku, raczej nie ma co oczekiwać skrzyni manualnej. Prawdopodobnie jedyną możliwością będzie zakup skrzyni PDK. Napęd trafi oczywiście jedynie na tylną oś.
Co ważne, masa GT2 RS także ma być podobna do tej, którą znamy z poprzedniej generacji. Dodatkowa masa, związana z nowym układem ma nie przekroczyć 100 kilogramów. Jest to znakomity wynik jak na układ hybrydowy. Ponadto dodatkowa masa w postaci baterii, ma trafić w miejsce tylnej kanapy, co pozwoli lepiej wyważyć auto. Podobnie jak w innych autach tego typu, układ hybrydowy nie będzie nastawiony na oszczędność paliwa, a ma przynieść znaczną poprawę osiągów.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments